Amerikaanse wetgevers niet blij met crypto Super Bowl advertenties

Amerikaanse crypto bedrijven waren onlangs tijdens de prestigieuze Super Bowl goed vertegenwoordigd. Crypto exchanges Coinbase en FTX, Crypto.com en andere wisten de show te stelen met een advertentie tijdens het felbegeerde sportevenement. Deze advertenties vielen echter niet bij iedereen in de smaak. Onder meer de voorzitter van het Amerikaanse Senate Banking committee, Sherrod Brown, heeft hard uitgehaald naar de advertenties.

Crypto advertenties

Verschillende crypto advertenties werden getoond aan een publiek van meer dan 110 miljoen mensen. Volgens senator Sherrod Brown is dit problematisch, omdat de advertenties volgens hem niet een correct beeld over de risico’s van de crypto industrie hebben gegeven, zo meldt Bloomberg.

Brown haalde tijdens een hoorzitting hard uit naar deze crypto bedrijven. Volgens hem is het totaal onverantwoordelijk om zoveel mensen mogelijk te misleiden met gebrekkige informatie over de mogelijkheden van de crypto sector.

Volgens Brown hadden de crypto bedrijven eerlijk moeten zijn over de volatiliteit van de markt en het potentieel van fraude en diefstal. Aangezien de advertenties vaak niet veel langer dan 1 of 2 minuten waren is het lastig om te bedenken hoe crypto bedrijven al deze informatie in een commercial hadden moeten verwerken.

Elders in de wereld zijn regulatoren ook al over crypto advertenties gevallen. In het Verenigd Koninkrijk zijn crypto advertenties al langer in een doorn in het oog van de regulatoren aldaar. De Advertising Standards Authority heeft al meerdere grote crypto bedrijven opgedragen om te stoppen met het marketingcampagnes in het land.

Regulatie is broodnodig

De uitspraken van senator Brown zijn kenmerkend voor de onduidelijkheid wat betreft de regulatie van de crypto industrie in de Verenigde Staten. Wetgevers en regulatoren hebben zich nog altijd niet definitief gebogen over een uniform stelsel van regelgeving voor de nieuwe industrie.

Het ziet er echter naar uit dat deze regulatie niet nog jaren op zich zal laten wachten. De kans is groot dat in 2022 eindelijk een knoop doorgehakt zal worden. Hoewel drastische regels niet bepaald de voorkeur hebben van crypto executives, zien zij weloverwogen en afgemeten regulatie als een mogelijke boost voor de hele industrie.

The post Analyse: Amerikaanse wetgevers niet blij met crypto Super Bowl advertenties
appeared first on Crypto-Insiders.

Wil je op de hoogte blijven van het laatste nieuws, artikelen en YouTube video’s? Abonneer je dan op onze push-berichten op Telegram of Twitter.
Heb je vragen of wil je in contact komen met andere crypto fanaten join dan onze  Telegram chat!