2021 was een opwindend jaar voor crypto. Er waren ups, downs, crashes, maar toch voornamelijk mooie prijsstijgingen voor bitcoin (BTC) en heel veel andere cryptocurrencies. Wat we in 2021 ook hebben gezien is dat de crypto adoptie flink is toegenomen. Het geloof in crypto en blockchain en de bijbehorende technologie nam steeds meer toe bij het grote publiek. Bitcoin, non-fungible tokens (NFT’s) en Web3 trokken massaal de aandacht, niet in de laatste plaats van grote merken en bedrijven. Afgelopen jaar waren er tal van multinationals die, ieder op eigen wijze, de wereld van crypto en blockchain betraden en daarmee de algehele adoptie naar een hoger plan tilde.

Hieronder volgen een paar voorbeelden van merken die sinds vorig jaar bijdragen aan de crypto revolutie:

Tesla

De eerste naam op deze lijst is Tesla, wat voor velen niet als een verrassing zal komen. In Februari kwam het nieuws naar buiten dat het Tesla van CEO Elon Musk voor maar liefst $1,5 miljard aan bitcoin had gekocht. De markt reageerde en de BTC schoot omhoog. 

Elon Musk heeft het sindsdien regelmatig over bitcoin en crypto gehad, met name op Twitter.  Een tweet van meneer Musk ging bovendien vaak gepaard met een reactie van de markt, maar lang niet altijd positief. Het was onder andere een tweet van Elon Musk, waarin hij aankaartte dat bitcoin slecht was voor het milieu, die ervoor zorgde dat de markt crashte in mei.

Adidas

Adidas trad ook toe tot de wereld van crypto en richtte zich hierbij op de metaverse. Begin december kwam de multinational met de aankondiging dat het bedrijf in de metaverse zou stappen, in samenwerking met onder andere Bored Ape Yacht Club. Het ging hier om een NFT collectie. De collectie, die ‘Into The Metaverse’ heet werd een kleine twee weken later aangekondigd en is ondertussen te koop op OpenSea.

Nike

Nike, de grootste concurrent van Adidas, kon uiteraard niet achterblijven en besloot ook mee te doen met de metaverse. Op 13 december werd bekend dat NFT bedrijf RKFKT werd overgenomen door het wereldberoemde sportmerk.

Het is nog niet bekend op wat voor manier Nike nu verder wil gaan, maar het ligt voor de hand dat ook zij onder andere met een NFT collectie gaan komen. Voor nu hebben ze in ieder geval al een eerste stap gezet in de metaverse.

Coca-Cola

We eindigen in de NFT hoek zitten, want ook Coca-Cola kwam in 2021 met een eigen NFT collectie aanzetten. Coca-Cola deed dit echter niet vanuit een winstoogmerk, maar om een goed doel te helpen. De opbrengsten van de NFT’s, die op Decentraland (MANA) gebruikt kunnen worden, zijn naar de Special Olympics gegaan. De Special Olympics is een internationale organisatie die sportwedestrijden voor mensen met een verstandelijke beperking organiseren, niet te verwarren met de Paralympische Spelen. 

The post Analyse: Deze grote merken betraden de crypto-wereld in 2021
appeared first on Crypto-Insiders.

Wil je op de hoogte blijven van het laatste nieuws, artikelen en YouTube video’s? Abonneer je dan op onze push-berichten op Telegram of Twitter.
Heb je vragen of wil je in contact komen met andere crypto fanaten join dan onze  Telegram chat!