Playing in the Metaverse

Inwoners van de Verenigde Staten (VS) zouden de Metaverse wellicht als ‘dood’ kunnen ervaren, maar volgens Sebastien Borget, medeoprichter en chief operating officer van The Sandbox, bloeit de industrie in heel Azië.

Meeste activiteiten in Metaverse uit Azië

Volgens Borget waren in het afgelopen jaar zo’n 50% van de activiteiten van Sandbox afkomstig uit verschillende landen in Azië. Borget zei het volgende:

Als je je niet op Azië concentreert, zul je denken dat de Metaverse zowel aan de Noord-Amerikaanse als aan de westerse kant dood is. Maar het is zo populair in Azië. Hong Kong en Korea zijn de 2 grootste markten, gevolgd door Japan.

Tegelijkertijd kondigde Borget aan dat hij binnenkort op het podium van Token 2049 in Singapore de lancering van Lion City zal bekendmaken. Lion City is een nieuwe wijk binnen de Sandbox-Metaverse, bestaande uit 512 virtuele percelen, en heeft als doel de Singaporese cultuur te promoten via partnerschappen met diverse wereldwijde merken.

Succes van The Sandbox

Borget gaf ook inzicht in het feit dat The Sandbox onlangs met succes een aanzienlijke virtuele grondverkoop in Turkije heeft afgerond, waar de Metaverse zich ontwikkelt tot wat hij omschreef als een ‘uitgebreid ecosysteem’.

“Het Sandbox-ecosysteem telt nu meer dan 400 merken, heeft wereldwijd 700 partners aan boord en wordt versterkt door 200 geverifieerde bureaus die actief bezig zijn met het uitbouwen van de Sandbox,” voegde hij toe.

Metaverse ziet afnemend gebruik in westerse gebieden

Ondanks een afnemend gebruik van de Metaverse in westerse gebieden, koesterde Borget een positief perspectief op verschillende nieuwe ontwikkelingen in de Web3- en virtual reality-sector in een bredere context.

Een opmerkelijke innovatie is de introductie van dynamische NFT’s, waarmee makers de metadata, uiterlijke verschijning en kenmerken van een specifiek item kunnen aanpassen.

Ik heb het gevoel dat elke NFT echt uniek moet worden, niet alleen qua uiterlijk, maar in alle metadata-attributen.

Bovendien beschouwde Borget de lancering van Apple’s Augmented Reality Vision Pro-headset als een belangrijke vooruitgang voor de Metaverse-industrie. De uitgebreide realiteitsmogelijkheden van deze headset maken het mogelijk dat digitale assets in fysieke omgevingen bijna net zo authentiek lijken als echte objecten.

“Dit brengt digitale assets nog dichterbij. Ze zijn niet langer beperkt tot een digitale portemonnee die je moet openen in een specifieke browser of app, maar ze maken deel uit van je directe omgeving,” legde Borget uit. “Nu je je content van dichtbij kunt bekijken, kun je er nog interactiever mee omgaan.”

Bevorderen Acceptatie van Web3

Borget concludeerde verder dat er geen vastomlijnde manier is om de brede acceptatie van Web3 in de Metaverse-sector te bevorderen.

“Er is een goede positie in de traditionele game-industrie die gelooft dat de adoptie van Web3 alleen zal plaatsvinden als je games aanbiedt die hetzelfde kwaliteitsniveau bieden als web2-games waarbij blockchain een functie is.”

Alhoewel Borget toegaf dat dit een sterke use case zou kunnen zijn voor veel gamingbedrijven, merkte hij op dat Metaverses zoals The Sandbox helpen nieuwe ervaringen te creëren voor gebruikers die verschillen van de wereld van traditioneel gamen.

Het bericht Metaverse is erg populair in Azië verscheen eerst op Newsbit.

Wil je op de hoogte blijven van het laatste nieuws, artikelen en YouTube video’s? Abonneer je dan op onze push-berichten op Telegram of Twitter.
Heb je vragen of wil je in contact komen met andere crypto fanaten join dan onze  Telegram chat!