Als je van tevoren wist dat Facebook zo groot zou worden, had je dan in de beginfase wat tientjes geïnvesteerd bij Zuckerberg? De nieuwe Zuckerberg komt uit Nederland en zijn naam is Michiel Ipenburg. Hij treedt voor het eerst naar buiten over zijn social media platform SocialBlox. Lees hier meer over SocialBlox.
Ipenburg is ongeveer vier jaar geleden gestart met het creëren van dit platform, waarbij hij alle social media’s combineert tot het ultieme social media platform.
Je hebt Reddit of andere platforms die één doel hebben, maar als ik kijk naar de totaliteit en complexiteit van dit project zou ik dit een social media 2.0 noemen. Het is een all-in-one social.
Gebruikers van SocialBlox hebben zelf in de hand wat ze te zien krijgen door middel van ‘challenges’ en daarnaast waarborgt het platform volledige privacy en je kan er zelfs crypto mee verdienen.
Challenges
Op het platform kunnen gebruikers elkaar ‘challengen’ om bepaalde opdrachten uit te voeren, waarmee gebruikers SocialBlox-tokens (SBLX) kunnen verdienen.
Hoe dit werkt? “Stel dat ik jou vraag om te bungeejumpen en ik bied jou daar 1000 SBLX voor”, zegt Ipenburg. “Als je daarmee akkoord gaat, kan ik jou eerst het geld overmaken en hopen dat jij gaat bungeejumpen, of je kan eerst gaan bungeejumpen en hopen dat ik jou betaal. Smart contracts nemen deze zorgen weg.”
De unieke content wordt vervolgens geüpload op SocialBlox en gebruikers kunnen stemmen of jij daadwerkelijk met een elastiek van een brug bent gesprongen. Gebruikers betalen met zo’n stem een klein gedeelte SBLX om een stem uit te brengen. Deze krijgen ze terug als ze naar waarheid hebben gestemd. Maar wat gebeurt er als je liegt?
Ipenburg heeft hier een leuk systeem voor bedacht: “Als er een ratio is van 99% die ‘waar’ stemt, tegenover 1% die daar tegen stemt, dan weet het algoritme dat 1% gelogen heeft.” Het aantal SBLX van die ‘leugenaars’ wordt dan verdeeld onder de gebruikers die wel van hun moeder hebben geleerd om niet te liegen.
“Challenges hoeven ook niet zo heftig te zijn”, licht Ipenburg toe. “Het kan zo simpel zijn als een potje Fifa. Dan daag ik jou bijvoorbeeld uit voor 1000 SBLX om met FC Emmen van Ajax te winnen tijdens een livestream”.
Privacy en advertenties
Iedereen weet onderhand dat Facebook jouw data doorverkoopt aan adverteerders. Dat voelt niet veilig en je weet niet wie je persoonlijke informatie in handen krijgt. SocialBlox pakt dat anders aan; de cookies van gebruikers worden niet getrackt op het platform, waardoor ze geen advertenties zien.
Er is wel een optie waardoor gebruikers reclames te zien krijgen, maar dat is aan hun. Het hoeft niet, maar ze kunnen er wel SBLX mee verdienen. “Zeg jij: ik vind advertenties niet erg, dan kan je als auto-liefhebber bijvoorbeeld aangeven dat je alleen advertenties over auto’s wil. Je krijgt dan een gedeelte SBLX tokens voor elke advertentie die je ziet”, legt Ipenburg uit.
Verbeterpunten
Op de vraag of er nog een hoop verbeterpunten zijn, vertelt Ipenburg dat dat onvermijdelijk is. “In mijn optiek is dat bij elk platform. Facebook en Instagram hebben om de zoveel tijd een nieuwe lay-out en een ander kleurtje, maar wij zijn een revolutie op social media-gebied. Naast verbeteringen blijven we innoveren middels een innovatieteam.”
In de volgende fases gaan we ook aan de slag met een reversed marktplaats die werkt op smart contracts, waarin je opgeeft wat je zoekt, waarna verkopers je een deal kunnen bieden. In een later stadium gaan we ook virtual reality inbouwen. Dat zorgt ervoor dat je bepaalde content in VR kan zien.
Investeren
Terugkomend op die paar tientjes voor Zuckerberg; wil jij investeren in SocialBlox? Dat kan. Op www.socialblox.io kunnen mensen in drie verschillende fases SBLX kopen van de ICO. Deze fases zijn verdeeld onder de Private Sale, de Early Adopters en de Public Round.
Op het moment van schrijven zit SocialBlox nog in de Private Sale voor een prijs van 0,0008 USDT per stuk. Bij de Early Adapters wordt SBLX verkocht voor een prijs tussen de 0,0013 USDT en 0,0018 USDT en bij de Public Round voor 0,0020 USDT. Hierbij geldt: wie het eerst komt, wie het eerst maalt.
Het platform heeft naast crypto-wallets ook een Nederlandse bankrekening waardoor je naast Amerikaanse dollars en USDT ook met euro’s kan investeren.
Als warme broodjes
Op het moment van schrijven heeft Socialblox zonder enige marketing al bijna een miljoen dollar aan investeringen. “Ik ben overweldigd”, zegt de oprichter als hij de aanmeldingen ziet in het eerste stadium van zijn ICO. “Het is altijd een ‘longshot’ om met zo’n ICO online te gaan, maar het gaat heel erg snel. Het lijkt alsof we binnen een week de private sale al verkocht krijgen. Met name doordat Socialblox zo snel en zo breed wordt opgepakt.”
Crypto Insiders gaat Socialblox de komende weken in de gaten houden en zorgt voor een inkijkje bij de spreekwoordelijke keuken van het platform. Hou Crypto Insiders in de gaten voor updates omtrent het platform. Lees hier meer over SocialBlox.
The post Analyse: Gaat dit social mediaplatform Facebook voorbij?
appeared first on Crypto-Insiders.