Als we één woord moeten noemen dat een enorme invloed heeft gehad in de afgelopen twee jaar, dan is het wel NFT. Dit woord is een afkorting van non-fungible token en maakt het mogelijk om digitale objecten verhandelbare waarde te geven. Ook het Nederlandse AIOW ziet hier wel brood in en heeft aangekondigd NFT’s op basis van exclusieve verzamelobjecten te gaan verhandelen op zijn sociale mediaplatform.

Met NFT’s kun je dus in principe álles waarde geven, zelfs jarenoude internetmemes als ‘Charlie bit my finger’. Dat grappige filmpje is verkocht voor ongeveer 620.000 euro, waarna de rechten naar de koper zijn gegaan. De band Kings of Leon heeft besloten om hun nieuwe album uit te brengen als NFT’s. Twitter-oprichter Jack Dorsey’s verhaal is nog een stuk extremer. Hij verkocht de allereerste tweet ooit voor 2,9 miljoen dollar.

Door bepaalde objecten een eigendomscertificaat mee te geven kun je dus alles extra waarde geven. Het is immers makkelijker om te achterhalen wie de rechtmatige eigenaar is van een bepaald voorwerp, of deze nou alleen digitaal bestaat of ook fysiek.

AIOW heeft dit al in de smiezen. Het bedrijf werkt aan een beter alternatief voor bestaande sociale mediaplatformen zoals Google’s diensten en Facebook, en bedacht dat het concept rondom de sociale mediarevolutie best het vastleggen waard is. AIOW heeft een digitale kameleon genaamd Ko als mascotte. Hij zal centraal staan voor een reeks non-fungible tokens, die binnenkort verhandelbaar zullen zijn met Ethereum- en AIOW-tokens. In een digitale toekomst kan praktisch alles waarde hebben, een digitale representatie van de volgende Facebook of Instagram dus ook.

The post Analyse: Nederlands sociale mediabedrijf gaat eigen NFT’s veilen: sociale revolutie vastgelegd
appeared first on Crypto-Insiders.

Wil je op de hoogte blijven van het laatste nieuws, artikelen en YouTube video’s? Abonneer je dan op onze push-berichten op Telegram of Twitter.
Heb je vragen of wil je in contact komen met andere crypto fanaten join dan onze  Telegram chat!