Steeds meer merken wagen zich aan non-fungible tokens (NFT)! Onlangs verschenen de merken Lay’s en Subway in het NFT nieuws. Zij lanceren namelijk samen een collectie NFT’s. Een daarvan wordt geveild ten gunste van de Nederlandse Voedselbanken.
NFT jas
Lay’s en Subway brachten eerder dit jaar de “Crispy Puffer Jacket” uit, een jas gemaakt van gerecyclede chipszakken. Maar nu betreden de merken dus ook de metaverse. Ze zullen namelijk vijf NFT’s uitbrengen van dezelfde jas, maar dan dus digitaal!
Een van de vijf NFT’s wordt over precies een week geveild door veilinghuis Sotheby’s. De opbrengsten uit deze veiling worden vervolgens aan Voedselbanken Nederland gedoneerd. De overige vier NFT’s kunnen door klanten gewonnen worden door aan de social media-campagne van Subway mee te doen. Meedoen kan nog tot 13 februari.
NFT’s bieden geweldige marketingkansen
NFT’s zijn in redelijk korte tijd uitgegroeid tot een interessant middel voor merken om hun merk aan de man te brengen. Het biedt namelijk een ultieme manier om te laten zien dat je als merk vooruitstrevend bent door blockchain en crypto te omarmen en klanten daadwerkelijk een stukje van jouw merk te laten bezitten. Bovendien is het natuurlijk een interessante nieuwe inkomstenbron nu sommige NFT’s voor meerdere miljoenen euro’s over de toonbank vliegen.
Veel meer use-cases voor NFT’s
De use-cases voor NFT’s blijven echter niet enkel steken bij digitale kunst of metaverse kleding. De unieke tokens kunnen namelijk ook heel veel andere dingen vertegenwoordigen. Neem bijvoorbeeld het fysieke huis in Florida, de Verenigde Staten, dat als NFT wordt verkocht.
Toch is digitale kunst op dit moment nog wel veruit de meeste populaire use-case van NFT’s. Onlangs werd bekend dat de bekende Nederlandse voetballer Memphis Depay een Bored Ape Yacht Club NFT heeft gekocht voor $250.000.
The post Analyse: Lay’s en Subway lanceren NFT, opbrengst gaat naar Voedselbanken
appeared first on Crypto-Insiders.