Het Amerikaanse Starbucks is een van de allergrootste ketens van koffiehuizen ter wereld. Het bedrijf heeft meer dan 33.000 vestigingen overal ter wereld. Onlangs maakte de CEO van het bedrijf, Howard Schultz, bekend dat Starbucks van plan is om de wereld van crypto binnen te stappen. Dit zou zomaar eens dit jaar nog kunnen gebeuren, aldus Schultz.
Starbucks in de metaverse
In een speech tijdens een Open Forum gaf Schultz aan dat zijn bedrijf van plan is om in 2022 nog gebruik te gaan maken van non-fungible token (NFT) technologie. Volgens Schultz is het NFT ecosysteem nog ontzettend jong en bestaan er vandaag de dag enorme kansen voor een bedrijf als Starbucks binnen de metaverse.
“Als je kijkt naar de bedrijven, de merken, de beroemdheden, de influencers die proberen een digitaal NFT-platform en -bedrijf te creëren, kan ik er niet één vinden die de schat aan activa heeft die Starbucks heeft, van verzamelobjecten tot het hele erfgoed van het bedrijf.”
Zoals Schultz in zijn toespraak aangaf, is Starbucks niet zomaar een bedrijf dat koffie verkoopt, maar een bedrijf met een jarenlange traditie, geschiedenis en verzamelobjecten die overal ter wereld te vinden zijn.
Met andere woorden, als het bedrijf zijn zinnen erop zet, zou het een van de grootste NFT-marktplaatsen ter wereld kunnen creëren. Zelfs als ze zouden samenwerken met andere soortgelijke merken in de industrie, zoals Coca-Cola, Budweiser, of Pepsi-Cola, zou de hoeveelheid zakelijke kansen enorm kunnen zij. Vooral gezien het feit dat deze merken al geregeld verzamelitems aanbieden aan hun consumenten.
NFT adoptie
Uiteraard is Starbucks niet het eerste reusachtige bedrijf dat van plan is om de metaverse binnen te stappen. Grote voetbalclubs zoals Barcelona, Liverpool en Manchester City hebben reeds hun eigen NFT collecties uitgebracht.
Zelfs de eerste grote investeringsbanken zijn in zee gegaan met de metaverse. Zo kocht bankgigant HSBC onlangs nog een stuk grond in de virtuele wereld van The Sandbox (SAND). Ook JPMorgan Chase nam vergelijkbare stappen. Zij stelde zelfs dat de metaverse een industrie met een waarde van maar liefst $1 biljoen zou kunnen worden.
The post Analyse: Starbucks waagt zich dit jaar nog aan NFT’s
appeared first on Crypto-Insiders.