In december 2021 maakte Adidas bekend dat het met een eigen non-fungible token (NFT) collectie zou komen genaamd ‘Into The Metaverse’. Hiervoor was het een samenwerking aangegaan met NFT projecten als Bored Ape Yacht Club (BAYC) en meer. Inmiddels heeft Adidas de laatste fase van zijn Into The Metaverse initiatief aangekondigd met de introductie van zijn ‘ALTS’ NFT’s op het netwerk van Ethereum (ETH).
Adidas ALTS NFT’s
Op 11 april zal het merk namelijk Chapter 1 lanceren, ook wel bekend als Fase 3, met plannen om in de komende maanden verbeterde voordelen voor holders en extra functionaliteit te onthullen.
Deze laatste fase van het metaverse project van Adidas stelt gebruikers in staat om fase 1- en 2- tokens van Into The Metaverse te burnen en het gebruik van de nieuwe ALTS NFT’s te initiëren.
Deze NFT’s hebben dynamische gebruikersidentificatie die in de loop van de tijd zal veranderen als gevolg van een interactieve plot.
Het officiële account van Indigo Herz, de in september 2021 aangekochte Bored Ape #8774 van Adidas die dient als het Web3 metaverse avatar van het merk, bevestigde de lanceringsdatum en onthulde dat het eerste moment dat de dynamische NFT’s beïnvloedt, op 15 april zal plaatsvinden. Adidas heeft New York geselecteerd voor de fysieke lanceringsevenementen.
Het bezit van NFT’s uit fase 1 of 2 is vereist om deel te nemen aan de laatste fase, ookal zijn er geen instapkosten.
De ALTS-collectie heeft een totaal volume van 155 ETH, wat tegen de huidige ethereum koers een waarde heeft van 292 duizend dollar, volgens OpenSea. Momenteel hebben 7.111 personen in de collectie geïnvesteerd, met een minimumprijs van 0,41 ETH.
Concurrentie in Web3
De directe concurrentie van Adidas bemoeit zich ook al een tijdje met Web3. Zo kon je in december vorig jaar in het NFT nieuws lezen dat Nike een eigen NFT platform genaamd .Swoosh zou gaan lanceren.
In februari van dit jaar kondigde Puma tevens zijn vernieuwde Web3 roadmap aan ter gelegenheid van zijn 75ste verjaardag. Het bedrijf introduceerde ook het debuut van Super PUMA PFP NFT’s.
The post Analyse: Adidas voert NFT strategie op met deze nieuwe lancering
appeared first on Crypto-Insiders.