Sports Illustrated, een Amerikaans sporttijdschrift, heeft een non-fungible token (NFT) ticketplatform gelanceerd op het Polygon (MATIC) netwerk. Deze populaire Ethereum (ETH) layer-2 schalingsoplossing kan vanaf nu door evenementeigenaren, organisatoren en promotors in gebruik worden genomen voor het uitgeven van tickets.
NFT ticketplatform, zo werkt het
SI Tickets, de ticketmarktplaats van Sports Illustrated, heeft ‘Box Office’ ontwikkeld in samenwerking met Ethereum-softwarebedrijf ConsenSys, het bedrijf achter de populaire MetaMask wallet. De aankondiging op dinsdag geeft aan dat Box Office ’s werelds eerste complete NFT-ticketservice zal zijn en in gebruik kan worden genomen om verdere betrokkenheidsmogelijkheden in tickets in te bouwen, zoals hoogtepunten, verzamelobjecten en aanbiedingen via een functie genaamd ‘Super Ticket’.
David Lane, CEO van SI Tickets, zei in een persbericht dat het doel van de marktplaats vanaf het begin was om ‘’de primaire ticketmarkt te verstoren’’:
‘’Blockchain is de toekomst van ticketing, en nu hebben eigenaren, hosts en bezoekers toegang tot een geavanceerde ticketing-ervaring die de verouderde streepjescode omzet in boeiende en verzamelbare inhoud.’’
Bof Office biedt bovendien voordelen voor partners met prijzen die tot 50% lager zijn dan die van de concurrentie en de mogelijkheid voor hosts en/of artiesten om een deel van de resale inkomsten te verdienen.
Gebruik van NFT’s voor tickets
Het gebruik van NFT’s als tickets voor live-evenementen is vaak aangeprezen als een use-case met een enorm potentieel. Een grote naam als Sports Illustrated die de wereld van Web3 betreedt is dan ook een zeer positieve ontwikkeling.
Een tijdje terug kon je ook al in het NFT nieuws lezen dat Ticketmaster artiesten de mogelijkheid geeft om bezitters van een NFT speciale toegang te geven tot evenementen. Deze functie, genaamd ‘token-gated ticket sales’, is te gebruiken met Ethereum-minted tokens die zijn opgeslagen in digitale wallets bij bijvoorbeeld MetaMask of Coinbase. Ticketmaster gaf in augustus vorig jaar artiesten ook al de mogelijkheid om NFT’s te verkopen voor, tijdens of na grote optredens en evenementen.
NFT’s zorgen ervoor dat het ticket niet kan worden vervalst, omdat ze onveranderlijk en onmogelijk zijn om te reproduceren. Dit voorkomt dat je een festival niet binnenkomt doordat je onbedoeld een nep ticket hebt gekocht.
The post Analyse: Nieuw NFT ticketplatform op het Polygon netwerk, zo werkt het
appeared first on Crypto-Insiders.