Grote bedrijven en beroemdheden maken steeds vaker gebruik van de mogelijkheden van zogenaamde non-fungible tokens (NFT’s). Dit zijn een soort digitale bewijzen van eigenaarschap over digitale objecten.
Met dit soort tokens zijn gelimiteerde collecties uitgebracht die kopers maar al te graag willen verzamelen. Het wereldwijd bekende sportmerk Adidas heeft dan ook besloten om weer een grote verzamelserie in crypto te lanceren.
Nieuwe NFT-collectie van Adidas
Het kledingmerk heeft na een eerdere verzamelserie nu opnieuw een collectie samengesteld. In samenwerking met het NFT-project Doodles zal het bedrijf een nieuwe NFT-collectie publiceren. De collectie zal via het Ethereum (ETH) netwerk worden gelanceerd, net als het originele project van Doodles. Met de collectie verkoopt Adidas zogenaamde digitale “swag packs”. Wanneer gebruikers deze pakketten kopen, kunnen zij in sommige gevallen zelfs unieke fysieke producten claimen.
Afgelopen vrijdag bracht Adidas en Doodle een gezamenlijk het nieuws naar buiten. Ze lieten weten dat de pakketten tot 16 augustus te koop zullen zijn. Elk pakket dat gekocht kan worden, bestaat uit twee items en kost 4,99 dollar. Ook is het mogelijk om bundels te kopen met meerdere pakketten erin. Deze variëren van 2 tot 100 pakketten per bundel en kosten tussen de 8,49 dollar en 374,99 dollar.
Exclusieve fysieke producten gekoppeld aan crypto
Sommige items bevatten dus ook fysieke artikelen die door de kopers ervan geclaimd kunnen worden. Fysieke producten zoals een trainingspak en speciale schoenen worden door de bedrijven genoemd. Deze producten zijn gelimiteerd tot een oplage van 200 stuks. De producten zijn uiteraard allemaal in het thema van de collectie gecreëerd. Hierdoor staat de digitale mascotte van het nieuwe muzieknummer van Pharell Williams en Coi Leray ook op de items.
Williams is een belangrijke drager van het project, waar ook een animatiefilm bij hoort met de naam “Dullsville and the Doodleverse”. Recentelijk lanceerden de makers al een speciale NFT toegangspas, genaamd “DoodlesTV”. Deze pas kon gekocht worden, om exclusief toegang te krijgen tot muziekvideo’s en andere exclusieve content.
Doodles bracht eerder bekend NFT-project uit
Doodles zelf is zeker niet onbekend met NFT-projecten. Zo lanceerde het eerder zijn eigen unieke NFT-project. Dit project, dat ook gelanceerd werd op het Ethereum netwerk, bestond uit een collectie van zo’n 10.000 profielfoto’s waarin de kunst van de kunstenaar Scott “Burnt Toast” Martin was verwerkt.
Het bericht Adidas en Pharell Williams lanceren crypto collectie op Ethereum verscheen eerst op Crypto Insiders.