Het Duitse schoenen- en kledingbedrijf Adidas is een van de vele bedrijven die publieke interesse tonen in de Metaverse. Haar interesse werd bevestigd nadat The Sandbox Adidas noemde in een tweet op 22 november.
Adidas stapt in de Metaverse wereld
Onlangs tweette Sandbox een video waarin Adidas onroerend goed in de Sandbox metaverse te zien is. Interessant is dat de multinational twee dagen later reageerde met een partnerschap met een van de grootste cryptobeurzen Coinbase.
De link in de tweet geeft aan dat Adidas al land heeft op The Sandbox. Het bevat coördinaten van een perceel in-game land dat bestemd is voor Adidas Originals. Het is echter onduidelijk of Adidas het land heeft gekocht of het heeft gekregen.
Sandbox is een virtuele spelwereld gebaseerd op blockchain. Op het Sandbox-platform kan elke maker, of hij nu een LAND is of niet, zijn activa die hij heeft gemaakt met VoxEdit, een 3D-modellerings- en animatietool, op de marktplaats verkopen als NFT’s [Non-Fungible Tokens]. Elk merk kan zijn NFTs slaan en van zijn LAND een winkel maken.
In een interview met de woordvoerder van Adidas met Lily Russel Jones van City A.M. werd uitgelegd dat het bedrijf Metaverse ziet als een van de meest opwindende ontwikkelingen op digitaal gebied. Hierdoor is het een interessant platform is voor het bedrijf.
Op dit moment is Adidas het eerste modemerk dat een samenwerking aangaat met Sandbox, hoewel veel andere bedrijven ook al een stap hebben gezet.
Rapporten hebben aangegeven dat Nike, een concurrent van Adidas, ook bezig is om in de wereld van de Metaverse en de Non-Fungible Tokens te stappen. Dit zou de reden zijn dat Adidas zijn inspanningen in de virtuele gaming wereld versnelt.
Adidas niet heeft bekendgemaakt wat het van zijn Adi-verse kan verwachten. Veel andere bedrijven zijn echter van plan om een op blockchain gebaseerde Metaverse te bouwen waar het digitale en het fysieke concept van eigendom worden samengevoegd.
Dit betekent dat kopers digitale ontvangstbewijzen in de vorm van NFT’s zouden krijgen na aankoop van kleding in de echte wereld. Deze NFT’s zullen Metaverse avatars met dezelfde stof in de virtuele wereld aan kopers verstrekken.
Het artikel Adidas toont interesse in de Metaverse verscheen als eerst op CurrentCrypto.nl.