Het in Hong Kong gevestigde gamesoftwarebedrijf Animoca Brands maakt zijn entree in de Bitcoin-industrie door de Opal Foundation te ondersteunen, een initiatief dat een nieuw Bitcoin-ecosysteemprotocol omhelst.
Op 30 april kondigde Animoca op platform X aan dat het bedrijf zijn activiteiten uitbreidt naar Bitcoin, met de ambitie om het “grootste Web3-ecosysteem” voor gaming, onderwijs en cultuur te worden, gebaseerd op BTC.
“Echt digitaal leven” op Bitcoin mogelijk maken
Deze strategische zet omvat het Opal Protocol en het BLIF-token, dat als het Opal Protocol Runes-token zal dienen. Het project wordt gelanceerd in samenwerking met Animoca en het metaverse technologieplatform Darewise. Tijdens de aankondiging beschreef Animoca het BLIF-token als een middel om een “echt digitaal leven” op Bitcoin mogelijk te maken, en benadrukte dat BTC nu rijp is voor Web3-toepassingen.
Yat Siu, de uitvoerend voorzitter en mede-oprichter van Animoca, verklaarde: “Met de introductie van Ordinals heeft Bitcoin een grote stap gezet van een simpele waardeopslag naar een cultureel reservoir voor het Web3-tijdperk. Onze betrokkenheid bij de Bitcoin-blockchain, via het spannende werk van het OPAL-protocol, zal onze visie van een open metaverse bevorderen waarin iedereen kan genieten van digitale eigendomsrechten en profiteren van de kracht van netwerkeffecten.”
Volgens de mededeling op X hebben zes portfolio-ondernemingen van Animoca Brands zich al aangesloten als Genesis-leden van het Opal-protocol. Alle toekomstige Bitcoin-gebaseerde projecten van Animoca zullen ook samenwerken met de Opal Foundation.
“Digitale speeltuin en een naadloze mix van virtuele en echte ervaringen”
Het Opal-protocol, gelanceerd in 2024, positioneert zich als een “gedecentraliseerd ecosysteemprotocol op Bitcoin, mogelijk gemaakt door BLIF.” Het litepaper beschrijft het als een “digitale speeltuin en een naadloze mix van virtuele en echte ervaringen, ontworpen als een digitale uitbreiding van de realiteit waar bankieren, entertainment, onderwijs en sociale interacties harmonieus naast elkaar bestaan.”
Hoewel het Opal-protocol nog niet is gelanceerd, heeft het X-profiel van het protocol al meer dan 270.000 abonnees. “We zijn er trots op dat Animoca Brands onze eerste strategische lanceringspartner is, aangezien de Opal Foundation hen zal helpen hun visie te verwezenlijken om het open Opal-protocol in Bitcoin en ordinalen te introduceren,” aldus een verklaring op de website van het bedrijf.
Deze aankondiging valt samen met het debuut van de handel in spot Bitcoin en Ethereum exchange-traded funds (ETFs) in Hong Kong op 30 april. Op de eerste dag van de lancering noteerden deze ETFs relatief kleine volumes vergeleken met de Amerikaanse spot Bitcoin ETFs die in januari 2024 werden gelanceerd.
Het bericht Animoca Brands zet eerste stappen in Bitcoin-industrie met steun aan Opal Foundation verscheen eerst op Newsbit.