Zonder dat ze het zelf weten, maken banken reclame voor Bitcoin. Elke bank die omvalt, elke bank die hulp krijgt van de overheid, elke bank waar ook maar een beetje onrust is, versterkt het merk Bitcoin.
Bankencrisis goed voor Bitcoin
David Lin van The David Lin Report sprak met James van InvestAnswers en laatstgenoemde zegt dat Bitcoin momenteel getuige is van zijn beste marketingcampagne ooit.
Volgens de analist heeft de aanhoudende bankencrisis geleid tot een hogere acceptatiegraad van Bitcoin, omdat mensen op zoek zijn naar veilige havens.
Bitcoin koers een aantal gebruikers
Zijn hypothese kan onderbouwd worden door alleen maar naar de cijfers te kijken. Er komen net zo veel nieuwe gebruikers bij als tijdens de bullmarkt van 2021 en de Bitcoin koers is dit jaar goed gestegen.
‘Tijdens deze crisis van de afgelopen 10 dagen hadden we de snelste toename gezien van nieuwe Bitcoin-wallets. En natuurlijk is Bitcoin de afgelopen 90 dagen met 70% gestegen. Dat is een buitengewone beweging.’
Het aantal nieuwe gebruikers wordt vaak gemeten aan de hand van nieuwe wallets, want dat is data die beschikbaar is op de blockchain.
Weinig vertrouwen in aandelen en obligaties
James lijkt ook te begrijpen waarom Bitcoin aan populariteit wint:
‘En de vraag waarmee mensen worden geconfronteerd, zoals je al zei, is een briljante vraag: wat doe je, oké? Ik kan de banken niet vertrouwen, ik kan de obligaties niet vertrouwen, want de Amerikaanse regering drukt geld als een gek, dus het gaat als een gek achteruitgaan.’
‘Ja, ik krijg misschien 3,5% of 4%, maar de koopkracht daalt in reële termen met 14%. Wat ga ik doen? Zet ik het op de beurs? Nou, iedereen zegt dat we in een recessie terechtkomen, dus de aandelenmarkt gaat crashen.’
Beste marketingcampagne ooit voor Bitcoin
James zegt dat mensen op zoek zijn naar alternatieve investeringen, waar de gevestigde orde minder grip op heeft.
‘Waar vind ik een hard asset? We zagen goud een paar uur lang stijgen tot boven de 2.000 dollar. En dat is een voorbeeld van precies waar mensen naar op zoek zijn. Ze willen die harde veilige haven voor activa vinden, waar ze contant geld kunnen inzetten. En daarom zien we Bitcoin als een nieuwe activaklasse…’
Bitcoin gedijt waar banken falen en James zegt dat dit gratis reclame is.
‘Bitcoin is waarschijnlijk getuige van zijn beste marketingcampagne ooit. En het werd gebouwd tijdens de laatste financiële crisis. Het is ontworpen voor financiële crises. En daarom gaat het zo goed.’
The post Banken starten reclamecampagne voor Bitcoin appeared first on BLOX | Nieuws.