Nu de eerste spot-ETF’s voor bitcoin (BTC) in de Verenigde Staten zijn goedgekeurd is het aan de marketingafdelingen van deze bedrijven om de beursfondsen aan de man te brengen. Al verschillende vermogensbeheerders hebben advertenties onthuld voor hun spot-ETF’s. Nu is ook BlackRock, de grootste vermogensbeheerder ter wereld hiermee begonnen.

BlackRock onthult advertentie bitcoin-ETF

De hype rondom spot-ETF’s is al sinds de zomer van vorig jaar aanzienlijk. Toen diende BlackRock namelijk zijn aanvraag voor zo’n beursfonds in bij de Amerikaanse Securities and Exchange Commission (SEC), die inmiddels 10 van deze beursfondsen heeft goedgekeurd. Die van BlackRock-dochterbedrijf iShares, IBIT, is daar één van.

De verschillende vermogensbeheerders zijn al uitgebreid aan het adverteren. Op social mediaplatform X vind je zelfs een archiefkanaal voor de verschillende advertenties. Sommige van de bedrijven zijn hier eind vorig jaar al mee begonnen, zoals Bitwise. Andere bedrijven waren iets later, zoals VanEck. Die richt zijn fonds (beurssymbool: HODL) ook op oudere investeerders, waar meer onaangeboord geld zou zitten.

Nu heeft BlackRock zijn intrede gedaan met een simpele maar effectieve poster. “Bitcoin-ETF’s zijn geland. IBIT laat je nu [in bitcoin investeren] waar je ook je aandelen en obligaties koopt, zodat je al je investeringen op één plek kunt beheren. Koop jouw aandeel in vooruitgang,” staat op de advertentie.

Volgens Eric Balchunas, een ETF-expert, lijkt de advertentie voornamelijk gericht te zijn op financieel adviseurs: “Sterke advisor-friendly vibes,” schrijft Balchunas.

Het is geen geheim dat BlackRock optimistisch is over bitcoin en crypto. BlackRock-CEO Larry Fink vergeleek de grootste cryptocurrency vorig jaar met goud. Inmiddels is de spot-ETF van het gigantische bedrijf de op één na populairste spot-ETF. Alleen Grayscale’s GBTC, dat al langer bestaat, is groter. Ook vorige week groeide IBIT weer als kool, terwijl GBTC voor de zoveelste week aanzienlijk is gekrompen.

Google staat bitcoin advertenties toe

Vooralsnog lijken de advertenties dus hun werk te doen. Het zal daarbij helpen dat Google tegenwoordig adverteerders toelaat om zich op bitcoin-investeerders te richten. Nog niet zo lang geleden was dit nadrukkelijk verboden volgens het advertentiebeleid van de zoekgigant.

Toch doen veel crypto-bedrijven het vooralsnog relatief rustig aan. De spot-ETF’s waren de afgelopen maanden een belangrijk onderwerp, maar op de Super Bowl was geen crypto-advertentie te bekennen.

Het bericht BlackRock lanceert Bitcoin-reclame in poging ETF-koning te worden verscheen eerst op Crypto Insiders.

Wil je op de hoogte blijven van het laatste nieuws, artikelen en YouTube video’s? Abonneer je dan op onze push-berichten op Telegram of Twitter.
Heb je vragen of wil je in contact komen met andere crypto fanaten join dan onze  Telegram chat!