BlackRock, ‘s werelds grootste asset manager, heeft de aandacht van rijke babyboomers weten te trekken met eenvoudige en duidelijke advertenties voor hun Bitcoin ETF (Exchange-Traded Fund). In een groeiende markt valt BlackRock op met zijn bescheiden benadering.
BlackRock’s krachtige strategie
Onlangs heeft BlackRock de iShares Bitcoin Trust ETF (IBIT) gelanceerd. In tegenstelling tot andere opvallende Bitcoin-advertenties is de advertentie van BlackRock eenvoudig en duidelijk. De twee minuten durende video toont een BlackRock-executive die Bitcoin en de ETF uitlegt. Deze benadering vermijdt ingewikkelde visuals en cryptoterminologie.
Experts stellen dat de ingetogen advertentiestijl van BlackRock gericht is op rijke babyboomers. De advertentie is rustig en eenvoudig, met rustige muziek en zakelijke kleding, wat een gevoel van vertrouwen geeft aan deze leeftijdsgroep. Chris Dark van Fourth Turning Investments noemt de advertentie “zo saai dat het briljant is” om de aandacht van babyboomers te trekken. Fred Krueger, een digitale activa-investeerder, is het hiermee eens en zegt dat welgestelde babyboomers de voorkeur geven aan traditionele financiële bedrijven voor Bitcoin-investeringen.
Groeiende markt voor Bitcoin ETF
De concurrentie op de markt voor Bitcoin ETF’s neemt toe. Sinds Bitwise in december 2023 de eerste advertentie lanceerde, zijn veel bedrijven, waaronder Hashdex, VanEck, ARK Invest en Grayscale, begonnen met het adverteren van hun Bitcoin ETF’s. Ook BlackRock en Fidelity Investments promoten hun Bitcoin ETF’s op hun websites. Krueger beschouwt de intrede van BlackRock op de markt als een grote stap, wat aangeeft dat Wall Street de Bitcoin-narratief overneemt.
The post BlackRock richt zich op rijke babyboomers met ETF-advertenties voor Bitcoin appeared first on BLOX | Nieuws.