Luno, een Britse cryptocurrency-exchange, zal voortaan niet meer een bepaalde Bitcoin (BTC) advertentie plaatsen. Dat heeft de bitcoin beurs toegezegd nadat het op zijn vingers werd getikt door de Advertising Standards Authority (ASA).

De ASA is geen toezichthouder, maar een zelfregulerende organisatie (SRO) en kan dus geen wettelijke verplichting afdwingen. Toch heeft de organisatie alsnog een groot draagvlak in de advertentiewereld. Luno plaatste in februari in het metrostelsel van London, bekend als de “Underground,” en op bussen een bitcoin-advertentie met de volgende tekst:

“If you’re seeing Bitcoin on the Underground, it’s time to buy.”

De ASA kreeg meerdere klachten over deze advertentie binnen. De advertentie zou misleidend zijn, omdat het niet duidelijk maakt dat investeren in bitcoin riskant is. De advertentie zou ook misbruik maken van de onervarenheid en goedgelovigheid van potentiele klanten.

“We zijn van mening dat consumenten de verklaring ‘het is tijd om te kopen’ kunnen interpreteren als een oproep tot actie en dat de eenvoud van de verklaring de indruk wekt dat Bitcoin-investeringen eenvoudig en toegankelijk zijn.

We begrijpen dat Bitcoin-investeringen complex en volatiel zijn en investeerders aan verliezen kunnen blootstellen, en zijn van mening dat dit in tegenstelling is tot de indruk die de advertentie geeft. Om die reden concluderen we dat de advertentie onverantwoord suggereert dat het investeren in Bitcoin via Luno eenvoudig en gemakkelijk is, vooral gezien het feit dat het publiek dat het aansprak, het grote publiek, waarschijnlijk onervaren is in hun begrip van cryptocurrencies.”

The post Analyse: Britse bitcoin (BTC) beurs wordt op zijn vingers getikt na misleidende advertenties
appeared first on Crypto-Insiders.

Wil je op de hoogte blijven van het laatste nieuws, artikelen en YouTube video’s? Abonneer je dan op onze push-berichten op Telegram of Twitter.
Heb je vragen of wil je in contact komen met andere crypto fanaten join dan onze  Telegram chat!