Het wereldkampioenschap voetbal in Qatar is in volle gang en brengt miljoenen voetbalfans samen in de strijd om de felbegeerde gouden WK-beker. Het WK is tevens de ideale mogelijkheid om een passende non-fungible token (NFT) collectie te lanceren. Coca Cola wilt de gelegenheid niet aan zich voorbij laten gaan en heeft een samenwerking gesloten met Crypto.com voor de lancering van NFT’s ter ere van het WK voetbal in Qatar.
WK NFT’s
Coca Cola is niet de eerste die met het idee kwam om een NFT-collectie gebaseerd op het WK te lanceren. Zo kon je eerder in het NFT nieuws lezen dat Visa, de bekende wereldwijde betalingsverwerker, een samenwerking had gesloten met Crypto.com om een NFT-veiling te lanceren van iconische goals van vijf legendarische voetbalspelers op een WK.
Ook kon je eerder lezen dat Wereldvoetbalbond FIFA had aangekondigd een samenwerking aan te gaan met Algorand (ALGO), de eerste officiële blockchain partner van de FIFA, om een NFT-platform te lanceren voor digitale collectibles met voetbalthema. Met deze NFT’s kunnen voetbalfans tevens concurreren om onvergetelijke beloningen te winnen zoals toegang tot wedstrijden en fysieke merchandise.
Coca Cola en Crypto.com
Coca Cola, een officiële sponsor van het WK voetbal, is de volgende die het grootste voetbalevenement ter wereld gaat gebruiken voor een eigen NFT-collectie. Crypto.com heeft namelijk aangegeven op zijn website dat het een samenwerking is aangegaan met Coca Cola voor de lancering van ‘Piece of Magic’, een collectie van 10.000 NFT’s geïnspireerd door het Wereldkampioenschap voetbal in Qatar.
De NFT’s zijn gegenereerd met behulp van heatmaps van de de in-game prestaties van spelers tijdens de wedstrijden. Hiervoor is Coca Cola samen gaan werken met de populaire artiest GMUNK. Deze items zijn beschikbaar voor fans die zich aanmelden voor een account op het NFT-platform op Crypto.com.
Nazli Berberoglu, algemeen directeur van FIFA wereldkampioenschap voetbal bij Coca Cola, zei het volgende over de NFT-collectie:
‘’Het wereldkampioenschap in Qatar gaat over het tot leven brengen van magische momenten op en naast het veld voor miljoenen fans uit de regio en daarbuiten. Door deze ongelooflijke samenwerking met GMUNK zullen 10.000 verbluffende en unieke ‘Pieces of Magic’ in de vorm van NFT’s beschikbaar zijn voor fans om voor altijd te bezitten.’’
The post Analyse: Coca Cola en Crypto.com lanceren WK voetbal NFT’s
appeared first on Crypto-Insiders.