Uit onderzoek van OnePoll is gebleken dat veel gamers nog niet bewust is van blockchain gaming. Het gaat om meer dan 75 procent van de volwassen gamers die er nog nooit van gehoord heeft of nog nooit een blockchain game hebben gespeeld. Dit zou goede kansen bieden voor game-ontwikkelaars en uitgevers die hiervan kunnen profiteren.

Onderzoek leidt tot verbazing

Uit een recent onderzoek door OnePoll bleek dat blockchain-gaming nog niet heel populair is onder de gamers. Van de 2000 volwassenen die aan het onderzoek meededen, was 52 procent helemaal niet bekend met blockchain-gaming. Daarnaast waren 32 procent van de mensen wel op de hoogte, maar hadden nog nooit een blockchain game aangeraakt.

Dit onderzoek leidde toch wel tot verbazing. Blockchain games zoals, Axie Infinity, Star Atlas, Decentraland en The Sandbox zorgen voor sensatie binnen de gemeenschap, maar hun invloed daarbuiten blijft beperkt.

Voordeel blockchain gaming

In het onderzoek werd ook gevraagd naar het verlies van in-game aankopen en downloadbare content (DLC). 63 procent gaf aan dat klanten compensatie moeten krijgen voor in-game aankopen wanneer een game offline gaat.  Daarbij vond 34 procent van de mensen ook dat de gaming gemeenschap moest beslissen om een game of DLC offline te halen. Op dit moment gaan er nog te veel in-game aankopen verloren doordat uitgevers of ontwikkelaars, door hun gecentraliseerde karakter, geen toegang verlenen aan de games of servers.

Het voordeel van blockchain gaming is dat gamers een mogelijkheid krijgen om hun in-game aankopen door te verkopen. Dit kunnen ze doen door in-game assets te koppelen aan non-fungible tokens (NFT’s). Waar normaal gesproken geen doorverkoopwaarde aan een in-game asset zit, is dat nu wel het geval. Daarbij is er sprake van een gedecentraliseerd karakter, waardoor studio’s en uitgevers geen games of servers offline kunnen halen.

Axie Infinity

Vaak is er geen mogelijkheid om inkomsten te genereren uit videogames. Toch is Axie Infinity, een op NFT gebaseerd blockchain game die dit wel probeert. Zo kunnen gamers hun Axies (digitale huisdieren) fokken en verkopen op een soort marktplaats, Ook zijn er speciale toernooien waar beloningen in de vorm van smooth love potions (SLP) en axie infinity (AXS) kunnen worden omgezet in echte valuta.

In 2021 genereerde Axie Infinity ook een indrukwekkende omzet van 1,3 miljard dollar en was het een belangrijke inkomstenbron voor gamers. Enkele gamers verdienden zelfs 1.300 dollar per maand door het spel te spelen. Dat er zoveel mensen nog niet gehoord hebben van blockchain-gaming biedt nog veel kansen voor game-ontwikkelaars en uitgevers.

Het bericht De meeste gamers zijn zich nog niet bewust van crypto gaming verscheen eerst op Crypto Insiders.

Wil je op de hoogte blijven van het laatste nieuws, artikelen en YouTube video’s? Abonneer je dan op onze push-berichten op Telegram of Twitter.
Heb je vragen of wil je in contact komen met andere crypto fanaten join dan onze  Telegram chat!