Blockchain technologie is de ruggengraat van de crypto industrie. Het is een gedecentraliseerde manier van data opslaan die voor het eerst werd geïntroduceerd door de komst van Bitcoin (BTC). Er zijn vele mogelijke use-cases voor de blockchain technologie, waaronder in de markt voor luxeproducten.
In 2019 lanceerde het luxeconcern LVHM in samenwerking met Microsoft een blockchain genaamd Aura om enerzijds de geschiedenis van producten in kaart te brengen en anderzijds de authenticiteit te kunnen garanderen. Bekende merken van LVMH zijn Moët & Chandon, Dom Pérignon, Christian Dor, Louis Vuitton en nog veel meer.
Tijdens de Blockchain Week in parijs presenteerde LVMH de nieuwste ontwikkelingen rond deze nieuwe blockchain.
Blockchain om traceerbaarheid te verbeteren
LVHM richt zich op het promoten van duurzamere trends in de modewereld en het helpen van leden bij het verbeteren van de traceerbaarheid van hun producten via de blockchain. Frank Le Moal, vice-voorzitter van Aura Blockchain Consortium en tevens LVMH’s CIO zei het volgende hierover:
‘’Als je het over luxe hebt, heb je het over producten, reparatie en zorg voor de lange termijn. Digitale paspoorten ondersteund door een blockchain zijn een manier om klanten betere reparatie- en zorgdiensten te bieden en een betere één-op-één-relatie met hen te ontwikkelen.’’
OTB Group, met bekende merken als onder andere Diesel en Maison, was een van de eerste entiteiten die toetrad tot LVMH. De CEO van de web3 tak van OTB Group is ervan overtuigd dat blockchain ‘’de manier waarop we omgaan, consumeren, socialiseren en communiceren’’ gaat veranderen.
Nieuwe functie voor smart contracts
Deze week heeft LVMH een nieuwe functie uitgerold voor het netwerk genaamd de ‘Multi-Token minter (MTM)’. Hiermee kunnen leden van LVMH smart contracts bouwen die kunnen worden ingezet op de Aura blockchain, maar ook op elke openbare blockchain zoals die van Ethereum (ETH).
Le Moal gaf aan dat er momenteel 24 merken aan boord zijn op de Aura blockchain, waarvan 21 non-fungible tokens (NFT’s) in gebruik nemen.
The post Analyse: Dit is hoe blockchain technologie luxemerken kan helpen
appeared first on Crypto-Insiders.