Uit recente gegevens van Google Trends blijkt dat het aantal zoekopdrachten naar de nummer één meme-cryptocurrency Dogecoin (DOGE) de afgelopen zeven dagen met bijna 2.000% gestegen zijn nadat Twitter zijn logo had gewijzigd naar het logo van de munt.
Volgens een analyse uitgevoerd door online casinogids 6Takarakuji, schoten zoekopdrachten naar “buy Doge” en “buy Dogecoin” omhoog met respectievelijk 1.044% en 253%, terwijl zoekopdrachten naar rivaliserende meme-geïnspireerde cryptocurrency Shiba Inu (SHIB) ook met 132% stegen.
Als gevolg van deze plotselinge stijging van de belangstelling is de prijs van Dogecoin met meer dan 30% gestegen en staat nu gerangschikt als de zevende meest waardevolle cryptocurrency op basis van marktkapitalisatie, waarmee het het smart contractplatform Cardano (ADA) overtroffen heeft.
Op het moment van schrijven heeft Dogecoin een marktkapitalisatie van $14,05 miljard na een prijsstijging van meer dan 40% in de afgelopen week, terwijl Cardano een marktkapitalisatie heeft van $13,85 miljard, na een stijging van 13,2% in dezelfde periode.
Door de stap van Twitter zijn naar schatting 360 miljoen maandelijkse actieve gebruikers blootgesteld aan het logo van DOGe, evenals andere gebruikers die het platform bezoeken. Kort nadat hij de wijziging had aangebracht, tweette Musk tevens een meme waarin hij suggereerde dat de wijziging niet voor een korte termijn zal zijn. Dit kan dus alleen maar voor meer naamsbekendheid zorgen.
Het bericht Dogecoin stijgt enorm in populariteit door Twitter exposure verscheen eerst op CryptoBenelux.