Maar liefst 40% van crypto eigenaars wil primaire bank veranderen naar bank die cryptoproducten aanbiedt. Zo blijkt uit een nieuw wereldwijd onderzoek. De argumenten voor een crypto adoptie vanuit financiële instellingen worden steeds sterker. Visa introduceert daarom Crypto Advisory Service om partners te helpen navigeren door een nieuw tijdperk van geldverkeer.

Lancering van Visa’s Global Crypto Advisory Service

Visa, ’s werelds leider in digitale betalingen, kondigde vandaag de lancering aan van Visa’s Global Crypto Advisory Service. Een dienstaanbod binnen Visa Consulting & Analytics (VCA) dat is ontworpen om klanten en partners te helpen navigeren in de wondere wereld van crypto.

De lancering van Global Crypto Advisory Service komt op een moment dat digitale valuta een steeds grotere plaats innemen bij financiële instellingen. Volgens een onderzoek dat vandaag door Visa is vrijgegeven, is 94% van de ondervraagde financiële besluitvormers wereldwijd op de hoogte van crypto

Voor financiële instellingen die klanten willen aantrekken of behouden met een crypto-aanbod, detailhandelaars die zich willen verdiepen in NFT’s of centrale banken die digitale valuta’s onderzoeken, is inzicht in het crypto-ecosysteem een belangrijke eerste stap. Visa wil haar klanten helpen met de Global Crypto Advisory Service.

“We denken dat het een cruciale rol is voor Visa om te helpen deze brug te zijn tussen banken en het crypto-ecosysteem,” vertelde Cuy Sheffield, Visa’s hoofd crypto, aan CoinDesk. “Elke bank of financiële instelling zou een crypto strategie moeten hebben.”

Global Crypto Advisory Service: toegang tot over diepgaande crypto expertise van Visa

Door hun werk met meer dan 60 crypto-platforms beschikt Visa’s wereldwijde netwerk van consultants en productexperts over diepgaande expertise om financiële instellingen te helpen de crypto-kans te evalueren. Daarnaast kan Visa helpen om concrete strategieën te ontwikkelen en nieuwe gebruikerservaringen en innovaties te testen. Te denken valt aan crypto-beloningsprogramma’s en CBDC-geïntegreerde consumentenwallets. Alles is mogelijk via de Global Crypto Advisory Service.

“We hebben het afgelopen jaar een materiële verschuiving gezien in de mindset van onze klanten. Dit varieert van de wens om crypto te verkennen en ermee te experimenteren, naar het daadwerkelijk opbouwen van een strategie en productroadmap”, aldus Carl Rutstein, Global Head, Visa Consulting & Analytics.

“We kwamen naar Visa om meer te weten te komen over digitale valuta en de use cases die het meest relevant zijn voor verschillende business lines als we onze klanten de komende jaren van dienst zijn”, zegt Uma Wilson, executive vice president, chief information and product officer bij UMB Bank. “VCA hielp ons een begin te maken met het verkennen van een routekaart van een strategie – van product- en partnerselectie tot cross-functionele overwegingen zoals Technologie, Financiën, Risico en Compliance.”

Visa - Crypto Advisory Service

 

Visa onderzoek naar houding en crypto adoptie door consumenten

Het bouwen van crypto-oplossingen, zoals de Global Crypto Advisory Service, komt nu nieuw onderzoek van Visa aantoont dat er wereldwijd een aanzienlijk bewustzijn en adoptie onder consumenten is.

In een nieuwe wereldwijde studie, “The Crypto Phenomenon: Consumer Attitudes & Usage,” ontdekte Visa dat bijna een derde van de respondenten rechtstreeks te maken heeft gehad met crypto. Dit kan als beleggingsinstrument of als ruilmiddel. Wereldwijd meldt bijna 40% van de ondervraagde cryptobezitters dat ze waarschijnlijk of zeer waarschijnlijk in de komende 12 maanden van primaire bank zouden overstappen op een bank die crypto-gerelateerde producten aanbiedt.

“Crypto vertegenwoordigt een technologische verschuiving voor geldverkeer en digitaal eigendom,” zegt Terry Angelos, SVP, en wereldwijd hoofd fintech, Visa. “Naarmate consumenten hun benadering van beleggen veranderen, waar ze bankieren en hun visie op de toekomst van geld, zal elke financiële instelling een cryptostrategie nodig hebben.” De Global Crypto Advisory Service zal hen hierbij helpen.

Door meer dan 6.000 financiële beslissers te ondervragen in acht markten (Argentinië, Australië, Brazilië, Duitsland, Hongkong, Zuid-Afrika, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten), bracht het onderzoek van Visa de volgende inzichten aan het licht:

Belangrijke resultaten uit het Visa onderzoek

  • De crypto-headlines hebben een impact. Wereldwijd is 94% van de deelnemers aan het onderzoek met discretie over hun huishoudfinanciën zich bijna universeel bewust van crypto.

 

  • Een aanzienlijk segment gebruikt of belegt met crypto. Bijna een op de drie crypto-bewuste volwassenen bezit of gebruikt al cryptocurrency, en de meerderheid van die groep (62%) zegt dat hun gebruik in het afgelopen jaar is toegenomen.

 

  • Engagement is hoger in opkomende markten. 37% van de ondervraagde crypto-bewuste consumenten in opkomende markten gebruiken of bezitten crypto, vergeleken met 29% in ontwikkelde markten.

 

  • Belangrijke motivatoren zijn onder meer vermogensopbouw en geloof in crypto als de toekomst van financiële diensten. De grootste drijfveren om cryptocurrency te bezitten en te gebruiken zijn om deel te nemen aan de “financiële weg van de toekomst” (42%) en om rijkdom op te bouwen (41%) – beide toekomstgerichte motivatoren.

 

  • Aan crypto gekoppelde kaarten en cryptobeloningen zijn aantrekkelijk. Van de huidige cryptobezitters toont 81% interesse in aan crypto gekoppelde kaarten, waarmee u crypto kunt omzetten en uitgeven bij de handelaars waar u winkelt op dezelfde manier als met een debet- of kredietkaart. 84% is geïnteresseerd in crypto-beloningen, waarmee u crypto kunt verdienen als beloning voor uw kaartuitgaven.

 

  • Consumenten zijn bereid om van bank te veranderen op zoek naar crypto-producten. Wereldwijd zegt 18% van de deelnemers aan het onderzoek dat het waarschijnlijk of zeer waarschijnlijk is dat ze in de komende 12 maanden van primaire bank zullen veranderen naar een bank die crypto-gerelateerde producten aanbiedt. Dit geldt met name voor opkomende markten, waar het percentage oploopt tot 24%. Onder consumenten die al cryptocurrency bezitten, is bijna 40% bereid om over te stappen.

 

Kortom, linksom of rechtsom financiële instellingen kunnen er niet langer omheen. Ze moeten crypto een plek gaan geven in hun bedrijf. En Visa helpt hen graag door de Global Crypto Adivsory Service aan te bieden.

Wil je ook investeren in Bitcon of crypto? Het is nog niet te laat. Begin vandaag nog en ontvang €1000 bonus. 

crypto kopen

The post Analyse: Een nieuw tijdperk van geldverkeer is aangebroken! Visa lanceert daarom Crypto Advisory Service
appeared first on crypto inzichten

Wil je op de hoogte blijven van het laatste nieuws, artikelen en YouTube video’s? Abonneer je dan op onze push-berichten op Telegram of Twitter.
Heb je vragen of wil je in contact komen met andere crypto fanaten join dan onze  Telegram chat!