Fox Corporation, het mediabedrijf achter Fox News, Fox Sports en Fox Entertainment, heeft TIME aangeworven als de eerste externe uitgeefpartner voor zijn op Polygon (MATIC) gebaseerde Verify Protocol.
TIME zal het op blockchain gebaseerde media platform gebruiken als onderdeel van zijn strategie voor licentieverlening en verificatie van inhoud, aldus een verklaring die met The Block is gedeeld.
Lancering van Verify Protocol
Fox heeft samengewerkt met Polygon Labs om het open-source Verify Protocol te lanceren op het Polygon Proof-of-Stake (PoS) netwerk in januari. Het is ontworpen om media-inhoud cryptografisch te ondertekenen op de blockchain, waardoor het onafhankelijk kan worden geverifieerd door gebruikers als afkomstig van een vertrouwde uitgever.
Het Verify Protocol streeft er ook naar om licentieovereenkomsten voor inhoud te sluiten met AI-bedrijven die betrekking hebben op hoe de intellectuele eigendom van mediabedrijven wordt gebruikt en introduceert potentiële nieuwe commerciële kansen door slimme contracten te gebruiken om programmatisch toegang tot inhoud te verlenen.
Toekomst van de technologie
Hoewel de huidige Verify beta is gebouwd op het Polygon PoS-netwerk, zegt Fox Corporation dat het samenwerkt met het Rollup-as-a-Service platform Gelato om over te stappen naar een onafhankelijke zero-knowledge blockchain op Ethereum (ETH) met behulp van Polygon’s chain development kit (CDK), gewijd aan inhoudsverificatie.
Deze technologie stelt ontwikkelaars in staat projecten te creëren die transparant de authenticiteit bewijzen, waardoor snellere, gemakkelijkere en betaalbaardere interacties mogelijk zijn. Fox Corporation beweert dat meer dan 300.000 stukken inhoud van Fox Sports, Fox News, Fox Business en Fox televisiestations zijn ondertekend voor de Verify content grafiek, inclusief artikelen en afbeeldingen.
Betekenis van deze samenwerking
Mark Howard, operationeel directeur van TIME, benadrukte het belang van deze samenwerking door te stellen: “TIME is er trots op zich aan te sluiten bij FOX’s Verify als een geverifieerde bron van op feiten gebaseerde journalistiek, in een tijd waarin toegang tot betrouwbare informatie belangrijker is dan ooit.”
Melody Hildebrandt, chief technology officer bij Fox Corporation, uitte haar enthousiasme voor de samenwerking: “In Time hebben we een partner gevonden die ons AI-optimisme deelt, evenals onze toewijding aan het beschermen van merkwaarde en authenticiteit, terwijl we onze inhoud op nieuwe en betekenisvolle manieren leveren.”
The post Fox en TIME zetten blockchain in om nepnieuws te bestrijden appeared first on Coinliners.nl.