Google heeft aangekondigd dat het zijn beleid voor het adverteren van cryptocurrency-fondsen zal bijwerken, een type financieel product waarmee investeerders kunnen handelen in fondsen die grote hoeveelheden digitale valuta bevatten.
Het nieuwe beleid gaat in op 29 januari 2024 en vereist van adverteerders die cryptocurrency fondsdiensten aanbieden in de Verenigde Staten dat ze aan bepaalde eisen voldoen en goedgekeurd worden door Google voordat ze advertenties op het platform kunnen plaatsen.
Volgens Google heeft de beleidswijziging tot doel de reikwijdte en vereisten voor het adverteren van cryptocurrency-fondsen te verduidelijken, die verschillen van cryptocurrency-beurzen of wallets. Alle wijzigingen worden aangekondigd op 29 januari.
Binance Google zegt te verwachten dat alle adverteerders zich houden aan lokale wetten in alle regio’s die worden getarget door hun advertenties, en dat dit beleid van toepassing zal zijn op alle accounts die wereldwijd deze producten adverteren. Google voegde eraan toe dat adverteerders die het beleid schenden, hun accounts niet onmiddellijk zullen worden opgeschort, maar een waarschuwing van minstens zeven dagen zullen ontvangen voordat enige actie wordt ondernomen.
Google verbood alle cryptocurrency-gerelateerde advertenties in 2018, maar versoepelde het verbod later in 2019, waardoor gereguleerde cryptocurrency-beurzen konden adverteren in de VS en Japan. Kortom, Google lijkt steeds meer de adoptie van cryptocurrencies te ondersteunen.
Het bericht Google scherpt regels aan voor cryptocurrency-advertenties verscheen eerst op CryptoBenelux.