Gisteren publiceerde consumentenprogramma Radar een onderzoek naar cryptocurrency in Nederland. Hierin stond dat een meerderheid van de ondervraagde cryptobezitters weinig kennis heeft van hun eigen investering. Toch knap dat een industrie die net iets ouders is dan een decennium, nu al zo erg in de publieke belangstelling staat.
Bitcoin bestaat relatief gezien nog niet zo heel lang, maar als bitcoin een bedrijf zou zijn, dan zou de totale waarde het 7e bedrijf ter wereld vertegenwoordigen, net iets onder Facebook, maar boven Tesla. Creditcardmaatschappij Visa staat op de 13e plek en biedt steeds meer cryptodiensten aan, maar daarover later meer. Je merkt dat de adoptie van bitcoin en andere cryptocurrency’s op dit moment van onder (consumenten) en van boven (landen/grote bedrijven) komt.
Komende vijf jaar cruciaal
Als je de adoptie van cryptocurrency vergelijkt met de groei van andere revolutionaire technologieën zoals het internet, dan worden de komende vijf jaar cruciaal voor grootschalige adoptie. Daarom hebben betalingsbedrijven zoals Visa, PayPal en MasterCard allemaal strategieën rondom cryptocurrency ontwikkeld om hier nu al op in te spelen. Deze betaalreuzen geloven ongetwijfeld in de toekomst van cryptocurrency’s., of in ieder geval dat hier een goed verdienmodel zal bestaan.
Volgens Alfred Kelly, de directeur van Visa, moet zijn bedrijf midden in de cryptostorm van de komende vijf jaar zitten. Hij was te gast bij de podcast “Leadership Next” en sprak met Alan Murray (CEO van Fortune) over de toekomst van cryptocurrency’s. Kelly deelde zijn verwachtingen over waar cryptocurrency’s de komende vijf jaar zouden kunnen zijn. Volgens de CEO kan crypto ‘extreem populair’ worden.
Flop of top
Hij liet ook de optie open dat cryptocurrency zou kunnen floppen, er is geen middenweg. ‘Wat ik het leukste vind aan ons bedrijf, Alan, is dat we geen winnaars en verliezers kiezen,’ vertelde Kelly aan Murray.
Kelly ging verder in op zijn visie voor de komende vijf jaar: ‘Ik weet niet hoe ver de cryptocurrency’s zullen stijgen. Laten we zeggen dat het over vijf jaar een rage was en geen big deal was of zal het extreem populair zijn? Ik ben niet slim genoeg om het te weten, maar wat ik wel kan doen, is ervoor zorgen dat ons bedrijf er vandaag middenin zit.’
Visa wil voorbereid zijn
Nog een mooie uitspraak, Kelly zei dat bitcoin wordt gezien als de digitale opvolger van goud. Daarom werkt het bedrijf aan het mogelijk maken van de aankoop en conversie van cryptocurrency’s. Visa is van plan om klanten in staat te stellen hun cryptocurrency’s direct om te zetten in fiat-valuta. Daarnaast zegt de directeur dat zijn bedrijf zich ook richt op het feit dat crypto contact geld kan vervangen.
‘Als het van de grond komt en we een eerlijk deel of meer van het volume krijgen omdat we verwachten dat het mogelijk flink zal stijgen en een groot bedrijf kan worden, willen we daar zeker op voorbereid zijn, en ik denk dat we goed zijn begonnen,’ aldus Kelly.
Een van de manieren om crypto te verweven met hun eigen diensten, is om samen te werken met cryptobedrijven. Zo werken ze samen met Blockfi, Binance en anderen om gezamenlijk een creditcard uit te brengen. Hierdoor kunnen klanten cryptocurrency uitgeven. Het bedrijf integreert ook blockchain-oplossingen om snellere en efficiëntere transacties op zijn platform mogelijk te maken.
The post Hoe Bitcoin de komende vijf jaar van Visa bepaalt appeared first on BTC Direct | Nieuws.