De Italiaanse voetbal reus Juventus heeft op de officiële website aangekondigd dat zij vanaf 27 juni non-fungible tokens (NFT) gaan aanbieden. NFT’s onderscheiden zich van andere coins of tokens omdat zij uniek zijn. Als jij een bepaalde NFT bezit, dan ben jij de enige. Niemand anders kan diezelfde NFT bezitten. Dit wordt nonfungibility genoemd. 

NFT Pro

Juventus bevestigt dat de eerste NFT die beschikbaar zal zijn gebaseerd is op het thuisshirt waar de club het komende seizoen in zal spelen. Daarnaast zullen de spelers van Juventus de digitale versie van het shirt signeren. Het moet tevens het 10 jarig bestaan van het Allianz Stadium vieren. Verdere details ontbreken nog en deze zullen naar buiten komen naarmate de lanceerdatum dichterbij komt.

Op Twitter maakte de voetbalclub uit Turijn bekend dat de NFT’s beschikbaar zullen zijn op de NFT Pro marktplaats. 

De hoogste bieder ontvangt naast de unieke, gesigneerde digitale versie van het thuisshirt ook een volledig verzorgde VIP ervaring. Hij/zij zal ergens tijdens het volgende voetbalseizoen worden uitgenodigd.

Sport en NFT’s: een goede combinatie

Dit is niet de eerste keer dat grote sport clubs in zee gaan met NFT platforms om dergelijke tokens aan fans en verzamelaars aan te bieden. Ook Juventus heeft al eerder een partnership gesloten met een NFT bedrijf.

Aan het einde van het vorige jaar en het begin van dit jaar kwam naar buiten dat een grote hoeveelheid voetbalclubs zich hadden aangesloten bij SoRare. Een fantasie voetbalspel op de Ethereum blockchain. Meer dan 140 voetbalclubs doen mee aan dit project.

De COVID-19 pandemie heeft er voor gezorgd dat veel grote voetbalclubs, en sportclubs in het algemeen, veel geld verloren. Het lijkt erop dat veel van deze organisaties op zoek zijn naar een manier om de geleden verliezen te compenseren. Veelal wordt dit gedaan door de verkoop van digitale fan tokens. Zelfs de organisatie van de Olympische Spelen maakte onlangs bekend in zee te zijn gegaan met de verkoop van NFT’s.

Juventus gaat de uitgave van NFT’s nu dus verder uitbreiden door een partnership te hebben gesloten met NFT Pro. Of het vooral fans van Juventus zijn of verzamelaars die hier warm van worden moet nog maar blijken. Voor de financiële gesteldheid van de club zal dit in ieder geval weinig uitmaken. 

The post Analyse: Juventus gaat in zee met NFT Pro en duikt de wereld van NFT’s in
appeared first on Crypto-Insiders.

Wil je op de hoogte blijven van het laatste nieuws, artikelen en YouTube video’s? Abonneer je dan op onze push-berichten op Telegram of Twitter.
Heb je vragen of wil je in contact komen met andere crypto fanaten join dan onze  Telegram chat!