Basketbal-ster LeBron James en bitcoin (BTC) exchange Crypto.com hebben de handen ineengeslagen om kinderen les te geven over crypto en blockchain.
De samenwerking is bedacht om kinderen uit te leggen wat crypto technologie nu precies inhoudt en hoe dit impact kan hebben op hun leven. De samenwerking tussen LeBron James en Crypto.com werkt aangekondigd door de Akron Beacon Journal.
We’re proud to partner with @KingJames and the @ljfamfoundation.
Together, we’re increasing educational and workforce development while delivering the tools and access that will empower the next generation to build a better and more inclusive future.https://t.co/tiLwHRQnFd pic.twitter.com/85NrBaNvIS
— Crypto.com (@cryptocom) January 28, 2022
LeBron, die maar liefst vier keer kampioen van de NBA is geworden, zet zich wel vaker in voor zijn gemeenschap. Zo heeft hij onder andere de I Promise School opgericht in zijn geboorteplaats Akron, een stad in de Amerikaanse staat Ohio. De school heeft zo’n 1.600 leerlingen, die nu dus meer te weten gaan komen over cryptocurrencies en mogelijke carrières in het vakgebied. Experts van Crypto.com moeten de lessen gaan verzorgen. Ook ouders van de leerlingen kunnen mee profiteren, om op die manier stabielere gezinssituaties te creëren.
LeBron liet het volgende optekenen in de Akron Beacon Journal:
“Blockchain-technologie zorgt voor een revolutie in onze economie, sport en entertainment, de kunstwereld en hoe we met elkaar omgaan. Ik wil ervoor zorgen dat gemeenschappen zoals die waar ik vandaan kom niet achterblijven. Crypto.com en ik zitten op één lijn wat betreft de noodzaak om mijn gemeenschap te onderwijzen en te ondersteunen met de informatie en tools die ze nodig hebben voor inclusie. Ik kijk ernaar uit om met hen samen te werken om deze mogelijkheden naar mijn gemeenschap te brengen.”
Crypto.com’s marketing
Crypto.com is aardig aan de weg aan en het is met name de marketing die voor steeds meer naamsbekendheid zorgt. Zoals al vaker op Crypto Insiders te lezen is geweest zet de bitcoin exchange ook grootschalig in op de sportwereld. Zo hebben ze recent nog voor maar liefst $700 miljoen de naamrechten van het iconische Staples Center overgekocht. Het stadion is inmiddels omgedoopt tot de Crypto.com Arena. De Crypto.com Arena is overigens de thuishaven van de Los Angeles Lakers, het basketbalteam van LeBron James
Ook gaat de exchange adverteren tijdens de Super Bowl, de finale van het American football seizoen. De Super Bowl staat bekend als het grootste eendaagse sportevenement ter wereld.
The post Analyse: LeBron James en Crypto.com gaan kinderen over crypto leren
appeared first on Crypto-Insiders.