Misschien worden steeds meer dingen digitaal en leef je over een aantal jaar voor de helft in de metaverse, maar toch gaat er niets boven een spelletje in de echte wereld. Een Amerikaans bedrijf werkt aan non-fungible tokens (NFT’s) ‘embedden’ in echte objecten, voor gebruik bij spellen in de echte wereld.
Dat schrijft The Block, die de Ethereum (ETH) gerelateerde conferentie ETHDenver heeft bijgewoond. De auteur is langs geweest bij LootLARP, een bedrijfje uit Denver dat zich heeft toegewijd aan dit doel. ‘Loot’ slaat op de items die je kunt verzamelen in games, alhoewel het over het algemeen gaat over voorwerpen in digitale games.
NFT’s voor de ‘echte’ wereld
LootLARP streeft ernaar om ze naar de echte wereld te verplaatsen, door chips in fysieke voorwerpen te plaatsen en ze cryptografisch te verbinden met de Ethereum-blockchain. ‘LARP’ staat voor ‘live-action role play’. Veel van de voorwerpen die het bedrijfje al heeft gemaakt zijn meelee-wapens die je zou tegenkomen in een fantasy-film. De chips zijn afkomstig van Kong, die voornamelijk crypto-betalingskaarten maken. Een app kan de NFT’s scannen, om zo spelerdata te volgen en te gebruiken in toepassingen. Het concept is nog in ontwikkeling, maar het is de bedoeling om in juni tijdens de NFT NYC-conferentie de mogelijkheden tentoon te stellen.
Mogelijkheden buiten de metaverse
De mogelijkheden van dit concept zijn praktisch eindeloos. Zo zou je naast het tokenizen van voorwerpen voor spelletjes ook kunnen denken aan voorwerpen die je favoriete sportheld heeft gebruikt, of de voorwerpen zelf als een spelobject gebruiken in een wereld die sterk in verbinding staat met de metaverse. Je zou ook totaal nieuwe sporten kunnen bedenken, of schadelijke voorwerpen zoals wapens een keurmerk mee kunnen geven.
Een tijdje geleden ontstond er veel hype rondom het integreren van NFT’s in games. Zo zou je NFT’s kunnen maken van loot, om zo je verkregen spullen in of buiten het spel om te verkopen. Niet veel later bleek dat game-ontwikkelaars lang niet altijd blij waren met dit idee. Het idee dat het de ontwikkelaar er financieel door benadeeld zou kunnen worden is niet het enige argument, zo was gameplatform Steam bezorgd om de hoge mate van illegale transacties die NFT’s op het platform veroorzaakten.
The post Analyse: LootLARP stopt NFT’s in echte objecten voor real-life spellen
appeared first on Crypto-Insiders.