Het Amerikaanse video game bedrijf Electronic Arts (EA) is het op een-na-grootste videospel bedrijf in de Verenigde Staten. Nu komt naar buiten dat een tak van EA, EA Sports, het plan heeft om zich te gaan mengen in de wereld van crypto.
NFT’s in videospellen
Onlangs heeft EA Sports een aantal vacatures online geplaatst waarin het bedrijf op zoek is naar enkele managers die bekend zijn met de wereld van crypto. Ook heeft het bedrijf bekend gemaakt dat zij de kansen die deze wereld, en met name non-fungible tokens (NFT), kunnen bieden voor het bedrijf willen verkennen.
Een van deze vacatures stelt op zoek te zijn naar iemand die verantwoordelijk is voor het zoeken naar ‘nieuwe zakelijke kansen zoals fantasy sports, blockchain, NFT’s en meer”. Daarnaast zijn de vacatures voor software ontwikkelaars gericht op ‘machine learning’ en blockchain.
Deze stap lijkt een logische voor EA. Het bedrijf heeft al een groot aantal spellen op de markt waar het voor gebruikers mogelijk is om digitale spullen te kopen. Gebruikers kunnen in het wereldberoemde voetbalspel FIFA bijvoorbeeld nu al spelers kopen met echt geld. De overstap naar NFT’s lijkt daarom bijna een vanzelfsprekende.
EA Sports heeft uiteraard nog veel meer sportgerelateerde spellen uitgebracht dan alleen FIFA. Zo heeft het ook Formule 1, NFL, NHL en NBA spellen. Al deze sport spellen zijn enorm populair over de hele wereld. Meer dan 140 miljoen mensen speelden een of meer spellen van EA Sports vorig jaar.
EA Sports is niet het eerste bedrijf dat de potentie van NFT’s in de wereld van gaming ziet. Zo maakte het hoofd van de gaming tak van YouTube via Twitter bekend dat hij ‘bullish’ was over NFT’s.
I’m bullish on NFT’s.
I believe play-to-earn is the next major gaming model, as well as an open market for in-game digital items; most in-game assets are illiquid, which is insane to me. All of this will change long-term through blockchain and NFT’s. It’s self-evident.
— Ryan Wyatt (@Fwiz) August 21, 2021
Voor veel bedrijven zal de de potentie voor NFT’s in de wereld van gaming enorm zijn. Veel games maken al gebruik van zogeheten microtransacties waarbij gebruikers geld betalen voor digitale spullen. Het lijkt dan ook waarschijnlijk dat binnen de kortste keren NFT’s niet meer weg te denken zijn uit de gaming industrie.
The post Analyse: Maker van populaire voetbalgame FIFA wil de cryptowereld instappen, zoekt ‘crypto manager’
appeared first on Crypto-Insiders.