In China dan toch, echt waar! Kopen-kopen-kopen maar, beste dames en heren! ´The National Consumption Promotion Month, jointly organized by the MOC and relevant departments and localities, will kick off on May 1 and continue for the entire month. It will feature a series of activities promoting consumption across the country´. Het MOC is dan het Ministery of Commerce. Mei wordt koopjesdag en de Chinezen zullen het geweten hebben. Het is trouwens de 10de keer, het tiende jaar op rij dat die maand zo gevierd wordt (ik had geen idee…) Het zal de economie een flinke boost geven, aldus het ministerie. Ja, vast wel! Meer dan 260 e-commerce bedrijven doen enthousiast mee (hoe zou je zelf zijn). Van kleren en meubels tot auto´s, je kan het zo gek niet bedenken. Dat het initiatief reeds tien jaar bestaat, dient extra gevierd te worden; én dat het Corona/COVID-19 virus, de pandemie in China overwonnen is, zo luidt het nog. Het land is nog zo ver niet met zijn digitale yuan, maar het vordert, het vordert. Eens de digitale munt over heel het grondgebied werkt (2022?), en in iedere Chinees (1,4 miljard zielen and counting) z´n wallet zit? Dan kan het theoretisch zo worden dat de overheid gaat controleren of zij allemaal wel vaderlandslievend genoeg, nationalistisch genoeg zijn? Door ´in voldoende mate´ (?!) méé te doen met dit soort steun-de-Chinese-economie campagnes? Of denk ik nu al te ver door… Hmm, nee hoor, de Chinese overheid denk vast véél verder vooruit nog dan u en ik, reken maar!

The post Analyse: Mei 2021 wordt National Consumption Promotion Month
appeared first on Biflatie.

Wil je op de hoogte blijven van het laatste nieuws, artikelen en YouTube video’s? Abonneer je dan op onze push-berichten op Telegram of Twitter.
Heb je vragen of wil je in contact komen met andere crypto fanaten join dan onze  Telegram chat!