Miami is van plan om 5.000 verschillende kunstwerken in de vorm van non-fungible tokens (NFT) te verkopen. De verkoop zal in samenwerking gaan met de uitgever van Time Magazine, Time USA, Mastercard en Salesforce. Hiermee willen ze de artiesten ondersteunen en geld genereren voor de stad en de uitgever.
Het plan om de opbrengst van de 5.000 NFT’s te verdelen onder onder andere lokale artiesten is onlangs ook goedgekeurd. Ook zal er een gedeelte naar een goed doel gaan.
Verschillende rollen voor de partners
Time USA is voor dit project ingeschakeld om te helpen bij het ontwikkelen van de NFT strategie van de stad. Ook zullen zij een grote rol spelen bij het uitvoeren van het project. Mastercard zal ervoor zorgen dat kopers van de Miami NFT’s extra voordelen krijgen. Bijvoorbeeld toegang tot exclusieve evenementen in bepaalde restaurants en private tours door de stad.
De NFT’s worden ontworpen door 56 verschillende artiesten uit Miami. Dit is een verwijzing naar de 56 vierkante mijl van de stad.
Geschrapt NFT plan
In eerste instantie was het plan om alle artiesten verschillende ontwerpen van het stadszegel en de sleutel van de stad te laten maken. Dit plan werd uiteindelijk geschrapt. De commissarissen vinden de ontwerpen hiervan heilig en moeten daarom met rust gelaten worden. Uiteindelijk is ervoor gekozen om op de geschiedenis van de stad te focussen.
De president van TIME, Keith Grossman, gaf aan dat dit het Miami NFT project het eerst NFT project is waar zij andere entiteiten bij helpen. Hij gaf daarnaast ook aan dat er mogelijk meerdere NFT projecten zouden volgen.
Goede geschiedenis rondom NFT’s
Ook is er aangegeven dat Time is gekozen omdat zij een goed verleden hebben wat betreft winst maken in de NFT sector. Zo heeft de uitgever $10 miljoen winst gemaakt in NFT verkopen vorig jaar, blijkt uit een rapport van CBNC.
The post Analyse: Miami, Mastercard en TIME gaan NFT-samenwerking aan
appeared first on Crypto-Insiders.