MicroStrategy (MSTR), een bedrijf dat traditioneel bekend stond om zijn software en infrastructuuroplossingen, heeft zijn naam gewijzigd in Strategy. Deze verandering, aangekondigd op woensdag, heeft tot doel het merk te vereenvoudigen en de nieuwe strategische richting van het bedrijf te ontdekken.
Nieuwe identiteit en logo
Het nieuwe logo van Strategy bevat de beroemde Bitcoin “B”, een directe verwijzing naar hun Bitcoin Treasury Strategy. De primaire kleur van het merk is nu oranje, wat de verschuiving naar een focus op Bitcoin indirect is. Het persbericht gaat verder met:
“Deze merkvereenvoudiging is een natuurlijke evolutie van het bedrijf, die de focus en brede aan onverwachte omgekeerd.”
Bedrijfsgeschiedenis en focusverschuiving
MicroStrategy, opgericht door Michael Saylor, die nu als Executive Chairman is, was sinds zijn oprichting in 1989 primair een software- en infrastructuurbedrijf. De afgelopen vijf jaar heeft het bedrijf echter een aanzienlijke transformatie ondergaan, met een nadruk op de accumulatie van Bitcoin.
Dit alles heeft geleid tot een situatie waarin het operationele softwaregedeelte slechts een klein deel van de totale bedrijfswaardering vertegenwoordigt. Het bedrijf heeft zichzelf vorig jaar al beschreven als een Bitcoin Strategy Company.
Financiële mogelijkheden
Strategie zal na sluiting op woensdag de winstcijfers van het vierde kwartaal bekendmaken. Analisten verwachten dat het bedrijf een nettoverlies zal rapporteren, wat voornamelijk effectief wordt aan de duurzame investeringen in Bitcoin.
Deze rebranding en focusverschuivingsmarkeringen een fundamentele strategische keuze van Strategie om zichzelf te positioneren als een leider in de Bitcoin-ruimte, terwijl het nog steeds zijn wortels in software en infrastructuur verbetert.
Het bericht MicroStrategy herpositioneert zichzelf als “Strategy” verscheen eerst op CryptoBenelux.