Nike stapte eind vorig jaar met beide benen de wereld van non-fungible tokens (NFT’s) in door een eigen NFT platform genaamd ‘.Swoosh’ te introduceren tot zijn klanten. In april kon je tevens in het NFT nieuws lezen dat de sportkledinggigant zijn allereerste NFT collectie op het platform had gelanceerd. Inmiddels heeft Nike Virtual Studios, de digitale tak van Nike, bekendgemaakt dat het de handen ineen slaat met videogame-ontwikkelaar EA Sports.
Adoptie Nike NFT’s zet voort
De details over de samenwerking zijn beperkt, alhoewel Nike in het persbericht aangaf dat de samenwerking .Swoosh-leden en EA Sports-fans in staat zal stellen ‘’hun persoonlijke stijl uit te drukken door te spelen’’. Dit omvat ‘’meeslepende ervaringen’’ en ‘’nieuwe niveaus van customization binnen het EA Sports-ecosysteem’’.
EA Sports is een tak van Electronic Arts dat bekend staat om populaire spellen als FIFA, Madden NFL en meer.
Ron Faris, algemeen directeur van Nike Virtual Studios, zei het volgende over de samenwerking met EA Sports:
‘’Nike en EA Sports delen een toewijding aan innovatie, creativiteit en uitmuntendheid, en we zijn verheugd om met hen samen te werken. Deze samenwerking stelt ons in staat om een aantal ongelooflijk nieuwe ervaringen te ontgrendelen voor onze .SWOOSH community en de enorme EA Sports-fanbase.’’
Er werd tevens vermeld dat er in de komende maanden meer details over de integratie beschikbaar zullen worden gesteld.
NFT verkoop Nike verliep niet geheel vlekkeloos
De verkoop van de eerste uitgebrachte NFT’s, ontworpen als eerbetoon aan de iconische Nike Air Force 1 sneaker van 41 jaar geleden, begon op 15 mei. Dit was bijna een week later dan de eerder aangekondigde datum van 8 mei. Deze eerste verkoop was echter alleen toegankelijk voor houders van virtuele posters die middels een airdrop naar willekeurig geselecteerde .Swoosh-leden werden gestuurd.
Op 24 mei, twee weken na de voorgestelde verkoopdatum van 10 mei, werd de gehele community in staat gesteld om de NFT’s, genaamd ‘Our Force 1’, te minten.
Enkele technische mankementen en verkeersproblemen waren de aanleiding voor het uitstellen van de verkoopdata volgens Nike.
Op het moment van schrijven laat Polygonscan zien dat er 97.627 van de in totaal 106.453 Our Force 1 NFT’s zijn gemint.
The post Analyse: Nike NFT’s binnenkort beschikbaar bij EA Sports games
appeared first on Crypto-Insiders.