Nissan, het Japanse automerk, verhoogt zijn inspanningen op het gebied van Web3 door 4 nieuwe handelsmerken gerelateerd aan Web3 in de Verenigde Staten (VS) in te dienen. Tegelijkertijd experimenteert de Japanse afdeling van Nissan met de verkoop van auto’s in de Metaverse.
Merken Infiniti, Nismo en Nissan getroffen
Volgens de handelsmerkaanvragen van Nissan bij het ‘United States Patent and Trademark Office’ (of afgekort USPTO) op 7 maart, hebben de nieuwe aanvragen betrekking op de merken Infiniti, Nismo en Nissan.
Verschillende nieuwe producten en diensten
Uit de aanvragen blijkt dat Nissan van plan is om een verscheidenheid aan producten en diensten te lanceren in relatie tot Web3. Deze omvatten virtuele kleding, auto’s, hoofddeksels, ruilkaarten, speelgoed en tickets, evenals een marktplaats voor Non-Fungible Tokens (NFT’s) waarop deze verhandeld en opgeslagen kunnen worden.
Bovendien heeft Nissan plannen ontwikkeld voor Metaverse-advertentiediensten en andere “entertainmentdiensten” gerelateerd aan online video’s, afbeeldingen, illustraties, audio, geluiden, muziek, tickets en ruilkaarten. Het bedrijf heeft ook een website gepland met informatie over de door Nissan voorgestelde NFT’s en hoe deze zullen werken.
Naar verluidt zijn er ook intenties voor ‘niet-downloadbare computersoftware voor gebruik als digitale wallet’.
Testen van Metaverse
Hiernaast is het autobedrijf opzoek naar nieuwe mogelijkheden van verkoopmethoden voor auto’s. Dit gebeurt naar verluidt in een proef met de Metaverse, die loopt van 8 maart tot 30 juni van dit jaar. (Potentiële) klanten krijgen hierdoor de mogelijkheid om de virtuele etalage 24 uur per dag te bezoeken, 7 dagen per week, via een computer of smartphone.
Klanten kunnen hun eigen aangepaste avatars maken en kunnen tussen bepaalde uren zelfs communiceren met virtuele verkopers.
Ook krijgen klanten de mogelijkheid om via dit nieuwe virtuele kantoor hun auto te bestellen en koopcontracten af te ronden.
Het is niet de eerste keer dat het autobedrijf meer onderzoek doet naar de Metaverse en Web3. In oktober van afgelopen jaar diende Nissan al 5 handelsmerkaanvragen in voor enkele van zijn prominente automodellen, waaronder de GTR, Skyline en de Z.
Destijds zei handelsmerkadvocaat Mike Kondoudis dat de deponeringen van het automerk plannen signaleerden voor door NFT ondersteunde media, online NFT-marktplaatsen, digitale wallets, NFT-mining, handels- en opslagsoftware. Deze plannen lijken ze nu voort te zetten. Het is nog niet bekend wat de volgende stap van het bedrijf binnen de crypto- en blockchainwereld zal zijn.
Het bericht Nissan dient 4 nieuwe Web3-handelsmerken in verscheen eerst op Newsbit.