Cryptowalletprovider Phantom heeft met spoed een nieuwe update uitgebracht voor iOS-gebruikers nadat meldingen binnenkwamen over onverwachte app-resets. Deze resets zorgden ervoor dat sommige gebruikers niet meer in hun wallet konden, vooral als ze hun herstelzin niet meer hadden opgeslagen.
Wallets werden soms ontoegankelijk
Op 14 november waarschuwde Phantom gebruikers via X (voorheen Twitter) voor dit probleem. Ze meldden dat een klein aantal iOS-gebruikers te maken kreeg met automatische resets van de app, waardoor wallets ontoegankelijk werden. Het Phantom-team, dat de op Solana-gebaseerde DeFi-wallet beheert, bracht snel een update uit om verdere problemen te voorkomen. Phantom verontschuldigde zich voor het ongemak en benadrukte het belang van het veilig bewaren van herstelzinnen. “Wij doen er alles aan om dit in de toekomst te voorkomen,” aldus het bedrijf.
De melding zorgde voor een stortvloed aan reacties op X van gebruikers die klaagden over verloren tegoeden, plotselinge uitlogacties en zelfs verdwenen wallet-saldi na de recente update. Een gebruiker schreef: “Ik ben mijn 983 SOL kwijt, stuur hem terug,” terwijl een ander meldde: “Ik ben net mijn wallet met $600.000 kwijtgeraakt, dit is mijn levensspaargeld. Wanneer krijg ik mijn geld terug?”
Cryptohandelaar Ace waarschuwde zijn 42.000 volgers op X om hun Phantom-wallets niet te updaten zonder eerst hun herstelzinnen veilig op te slaan. Hij stelde: “Ik weet niet waarom ze zo’n problematische update hebben uitgebracht, maar het wist je wallet op iOS.”
Beperkte mogelijkheden om hulp te bieden
Aangezien Phantom een non-custodial wallet is, heeft het bedrijf beperkte mogelijkheden om hulp te bieden aan gebruikers die hun herstelzinnen kwijt zijn, omdat Phantom deze gegevens niet bewaart. Het bedrijf adviseert getroffen gebruikers in dat geval contact op te nemen met hun ondersteuningsteam voor verdere hulp.
Dit is niet de eerste keer dat Phantom te maken heeft met technische problemen. In oktober ondervond de wallet downtime, waardoor sommige gebruikers onjuiste saldi zagen. Phantom meldde toen: “We ervaren momenteel een uptime-incident en sommige services kunnen tijdelijk verstoord zijn.” Na enkele uren werden de diensten hersteld.
Het bericht Phantom brengt noodupdate uit voor iOS-gebruikers na meldingen van app-resets: Wat je moet weten verscheen eerst op Newsbit.