Deze week werd bekend dat aartsrivalen in de Spaanse voetbalwereld, Real Madrid en FC Barcelona, de handen ineen slaan om samen te bouwen aan crypto applicaties. De clubs zijn van plan om onder meer virtual reality gaming en crypto transacties te faciliteren voor fans.
Real Madrid en Barcelona
Dat juist deze twee clubs nu samenwerken is op z’n minst opmerkelijk. De twee voetbalreuzen zijn namelijk al decennia lang de grootste rivalen van elkaar. Toch blijkt uit een merkaanvraag dat de voetbalclubs nauw zullen samenwerken bij de lancering van enkele metaverse en crypto gerelateerde producten en diensten voor fans.
De merkaanvraag vond vorige week al plaats, maar werd een paar dagen geleden bevestigd op Twitter door advocaat Mike Kondoudis.
Football powerhouses REAL MADRID and BARCELONA have filed a joint trademark application covering:
Virtual reality gaming
Virtual clothing, footwear, headgear
Cryptocurrency transaction management software
…and more!#FCBarcelona #RealMadrid #Metaverse #Web3 #Crypto pic.twitter.com/OpqcE9Xf3j— Mike Kondoudis (@KondoudisLaw) August 11, 2022
Voetbal en cryptocurrencies
Hoewel de samenwerking tussen Real Madrid en Barcelona natuurlijk uitzonderlijk is, zijn zij niet bepaald de eerste voetbalclubs die actief plannen hebben om de wereld van cryptocurrencies binnen te treden. Zo hebben veel voetbalclubs bijvoorbeeld al op de een of andere manier non-fungible tokens (NFT) in de verkoop gegooid.
Een voorbeeld hiervan is Liverpool dat een paar maanden geleden een unieke eigen NFT-collectie lanceerde. Het bezit van deze NFT’s zou daar ook enkele voordelen met zich meebrengen, zoals toegang tot exclusieve communities binnen de club.
De metaverse lijkt bij voetbalclubs erg populair. Een tijdje terug diende Premier League club Crystal Palace ook al een metaverse merkaanvraag in. Deze merkaanvraag was qua strekking erg vergelijkbaar met de recente merkaanvraag van het Spaanse duo.
Eerder deze maand werd ook bekend dat een Engelse club, Oxford City, fans in staat ging stellen om kaartjes te kopen met bitcoin als betaalmiddel. Voetbalclubs, maar ook andere sport organisaties, staan vooraan als het op de adoptie van blockchain en crypto technologie aan komt, zoveel is zeker.
Barcelona zelf kondigde al eerder dit jaar aan dat de club werkt aan een eigen cryptocurrency en metaverse en sloot onlangs nog een grote deal met Chiliz (CHZ).
The post Analyse: Real Madrid en Barcelona stappen samen de crypto wereld in
appeared first on Crypto-Insiders.