Starbucks, de bekende Amerikaanse koffieketen, lanceerde in december 2022 de bèta versie van een eigen web 3.0 initiatief genaamd Starbucks Odyssey. Drie maanden eerder sloeg hiervoor de handen ineen met Polygon (MATIC), een layer-2 schalingsnetwerk bovenop Ethereum (ETH).

Na het lanceren van vier gratis non-fungible token (NFT) collecties heeft het inmiddels de allereerste betaalde collectie uitgebracht.

Limited edition NFT collectie

Starbucks Odyssey heeft gisteren om 15:00 uur een limited edition NFT collectie gelanceerd voor alle bèta gebruikers. ‘The Siren Collection Stamp’ bestaat uit een totaal van 2.000 NFT’s en kost $100 per stuk. Elke NFT is geïnspireerd op het iconische logo van de koffieketen, een ‘superzeemeermin’ zoals het bedrijf het ooit omschreef.

Deze nieuwe collectie is zoals gezegd de eerste betaalde collectie op Starbucks Odyssey. Onlangs kon je nog in het NFT nieuws lezen dat enkele vroege vogels mooie winsten hadden gemaakt op een NFT collectie die te verdienen was door het voltooien van journeys, een reeks van online Starbucks-gerelateerde activiteiten.

Starbucks beschrijft de nieuwe collectie als volgt:

”Starbucks is in de loop der jaren gegroeid; de Siren is altijd bij ons geweest, zich aanpassend en evoluerend om het merk en de cultuur te weerspiegelen. Deze collectie – geïnspireerd door vijf van onze meest memorabele Siren-uitingen en gebaseerd op onze diepe koffiezegelarchieven – bestaat uit 2.000 unieke stukken die haar reis volgen van lokale beroemdheid uit Seattle tot gerespecteerd wereldwijd icoon.’’

Elke gebruiker kon maximaal twee van de premium NFT-zegels kopen. Elk van deze NFT’s wordt tevens geleverd met 1.500 bonuspunten die kunnen worden gebruikt om het Odyssey-account van een gebruiker te ‘’verhogen’’ om toekomstige beloningen te verdienen. De 2.000 NFT’s zijn allemaal uitverkocht en alleen nog te verkrijgen op de tweedehands marktplaats.

Hoe werkt het web 3.0 initiatief?

Door deel te nemen aan journeys kunnen punten worden verdiend die leiden tot het ontgrendelen van digitale postzegels in de vorm van een NFT. NFT’s kunnen echter ook aangeboden worden op de eigen marktplaats, net zoals bij de Siren collectie. Men heeft geen crypto nodig om zo’n digitale postzegel aan te schaffen.

De NFT’s worden vastgelegd op de blockchain van Polygon en bieden toegang tot exclusieve voordelen en ervaringen.

The post Analyse: Starbucks lanceert eerste betaalde NFT op eigen web3 platform
appeared first on Crypto-Insiders.

Wil je op de hoogte blijven van het laatste nieuws, artikelen en YouTube video’s? Abonneer je dan op onze push-berichten op Telegram of Twitter.
Heb je vragen of wil je in contact komen met andere crypto fanaten join dan onze  Telegram chat!