Telegram, de wereldwijd bekende online berichtentoepassing, heeft grote stappen gezet in de digital advertising wereld door de lancering van zijn nieuwe advertentieplatform, dat volledig draait op de blockchain-technologie van The Open Network (TON).
Vanaf maart dit jaar zullen kanaaleigenaren binnen het Telegram-netwerk in staat zijn financiële beloningen te ontvangen voor hun gepubliceerde content. Dit komt nadat het platform beschikbaar wordt gesteld voor alle adverteerders in meer dan 100 landen wereldwijd.
Kanaaleigenaren ontvangen 50% van totale advertentie-inkomsten
Pavel Durov, de visionaire oprichter en CEO van Telegram, onthulde dat kanaaleigenaren maar liefst 50% van de totale advertentie-inkomsten die gegenereerd worden door het platform, zullen ontvangen. Deze inkomsten worden uitgekeerd door advertenties te vertonen op hun respectievelijke kanalen. De betalingen voor deze advertenties zullen exclusief via de TON-blockchain verlopen, wat een innovatieve stap voorwaarts betekent in het gebruik van blockchain-technologie voor financiële transacties binnen het digitale advertentielandschap.
Durov legde uit dat het systeem vergelijkbaar zal werken met de huidige methode van het delen van inkomsten met gebruikers voor hun Telegram-gebruikersnamen op het Fragment platform, maar dan met een focus op advertentieverkoop. “We zullen advertenties verkopen en de inkomsten delen met kanaaleigenaren in Toncoin. Dit zal een zelfversterkende cyclus creëren, waarbij contentmakers hun verdiende Toncoins kunnen omzetten in geld of herinvesteren in het promoten en verbeteren van hun kanalen,” aldus Durov.
Waarde van Toncoin aanzienlijk gestegen
De aankondiging komt op een moment dat de waarde van de Toncoin, de cryptocurrency van de TON-blockchain, aanzienlijk is gestegen. Met een sprong van 13,86% in de laatste 24 uur voorafgaand aan de aankondiging en een algemene stijging van meer dan 14% in de afgelopen week, heeft de Toncoin nu een marktkapitalisatie van $8,6 miljard en staat het als de 15e grootste cryptocurrency genoteerd op CoinMarketCap.
De interesse in de TON-blockchain en de mogelijkheden ervan blijft groeien. Zo kondigde Animoca Brands, een toonaangevend bedrijf in de ontwikkeling van blockchain-spellen, recentelijk aan de grootste validator op de TON-blockchain te worden met plannen om blockchain-gebaseerde spellen op Telegram te ontwikkelen. Yat Siu, de voorzitter van Animoca Brands, benadrukte de potentie van Telegram’s enorme gebruikersbasis van 800 miljoen maandelijkse actieve gebruikers als een krachtig platform voor de adoptie van blockchain-technologie.
Met Telegram als de vierde meest populaire online berichtentoepassing wereldwijd, na WhatsApp, WeChat, en Facebook Messenger, en met meer dan een biljoen maandelijkse views op zijn omroepkanalen, zet de lancering van dit advertentieplatform op blockchain een nieuwe standaard voor de toekomst van digitale advertenties en de integratie van cryptocurrency in mainstream toepassingen.
Het bericht Telegram lanceert advertentieplatform op TON-blockchain verscheen eerst op Newsbit.