Vandaag kondigde blockchain-alliantie Energy Web een samenwerking aan met Volkswagen Group Innovation om de integratie van oplaadpunten voor elektrische voertuigen (EV) te onderzoeken. Het idee is om EV-batterijen te gebruiken om overtollige hernieuwbare energie op te slaan, die vervolgens kan worden vrijgegeven aan het hoofdnet wanneer de energievraag groter is dan het aanbod.
Het doel van de samenwerking is om elektrische voertuigen beter deel te laten uitmaken van de elektriciteitsmarkt.
Big news today: We’re proud to welcome @VWGroup Innovation as the newest #EnergyWeb member. Together we’ll develop and test #opensource software to enable seamless end-to-end electricity market participation for #electricvehicles. #WeAreTheEnergyWebhttps://t.co/GtEFqmUEkZ
— Energy Web (@energywebx) March 4, 2021
Reactie op diesel schandaal
Electrify America is een dochteronderneming van Volkswagen met meer dan 500 oplaadpunten in de VS, en is in 2016 opgericht als onderdeel van de schikking naar aanleiding van het diesel schandaal. Het autobedrijf heeft toegezegd 1,68 miljard euro te investeren in oplaadinfrastructuur voor voertuigen met nulemissie.
Hoewel elektrische voertuigen uitstoot helpen verminderen, zijn er nog meer voordelen te behalen met EV-batterijen. Ze kunnen ook dienen als extra energieopslag om het elektriciteitsnet in evenwicht te brengen.
Klanten betalen voor balans
‘Met deze samenwerking willen we elektrische mobiliteit vergroten en nog meer waarde bieden aan EV-klanten,’ aldus Jesse Morris, Chief Commercial Officer van Energy Web. ‘Als het ons lukt, zal op het moment dat een EV van de parkeerplaats van een dealer rolt, die auto volledig worden geïntegreerd in het energiesysteem in het gebied. Klanten kunnen vervolgens worden betaald voor hun EV’s om het elektriciteitsnet in bijna realtime in evenwicht te houden.’
Naarmate elektrische auto’s mainstream worden, kunnen de oplaadvereisten bijdragen aan de inconsistente belasting van het elektriciteitsnet, vooral als iedereen ’s nachts oplaadt. ‘We onderzoeken graag de mogelijkheden die blockchaintechnologie kan hebben voor slimme laadtoepassingen en hoe dit een positief effect kan hebben op de ecologische voetafdruk en daarmee een waardevermeerdering voor onze klanten,’ aldus Marvin Schroeder, projectleider bij Volkswagen Group. Innovatie.
Volkswagen wil de komende vijf jaar € 35 miljard investeren in e-mobiliteit en in de komende tien jaar 70 volledig elektrische modellen lanceren.
Energy Web Token in waarde verdubbeld
Het VW-project zal de technologie van Energy Web en EV-laadnormen gebruiken, zoals de ISO 15118 Plug & Charge-norm. Volgens CoinGecko is de waarde van de bijbehorende cryptocurrency EWT (Energy Web Token), de afgelopen 30 dagen met 112 procent gestegen.
The post Volkswagen gebruikt blockchain van cryptocurrency project Energy Web Token appeared first on BTC Direct | Nieuws.