Metaverse grond is ongetwijfeld de volgende grote hit in de NFT-ruimte. Met record verkoopaantallen en voortdurend stijgende NFT-prijzen, zijn virtuele werelden de nieuwe top commodity in de crypto ruimte.
$100 miljoen aan Metaverse grond verkocht in een week
Vier op blockchain gebaseerde Metaverse projecten genereerden vorige week meer dan $ 100 miljoen aan virtuele grond NFT verkoop volgens gegevens van DappRadar, een analysebureau voor decentrale toepassingen (dApps).
DappRadar meldde dat tussen 22 en 28 nov. de activiteit “booming” was op The Sandbox, Decentraland, CryptoVoxels en Somnium Space. Samen hadden de projecten een gecombineerd handelsvolume ter waarde van $105,8 miljoen van meer dan 6.000 handelaren.
The Sandbox vertegenwoordigde het leeuwendeel van het volume voor de week met $86.56 miljoen, Decentraland was goed voor $15.53 miljoen, terwijl CryptoVoxels en Somnium Space elk $2.68 miljoen en $1.1 miljoen opleverden.
Van de vier genoemde projecten heeft Decentraland de grootste NFT-grondverkoop van de laatste 30 dagen meegemaakt, met een perceel bestaande uit 116 stukken grond in het Fashion Street District van de virtuele wereld dat op 23 november verkocht werd voor 618.000 MANA-tokens ($2,7 miljoen tegen de huidige prijzen).
Op dezelfde dag verkocht The Sandbox ook een getokenized ultra luxe megajacht voor 149 Ether (ETH) die op het moment van schrijven meer dan $666.000 waard is.
Interessant om te weten is dat al deze vier Metaverse projecten zijn gebouwd op de Ethereum blockchain, hoewel projecten op andere ketens zoals Solana ook tempo beginnen te maken.
DappRader merkte op dat “de golf van aandacht voor virtuele werelden als The Sandbox en Decentraland begon met Facebook’s rebranding naar Meta.”
“Dit is echter nog maar het topje van de ijsberg die de term Metaverse in de mainstream duwde. Virtuele werelden dragen zo’n enorm potentieel in zich, en we beginnen nu pas het volledige scala van gebruiksmogelijkheden voor metaverse grond te zien,” luidde de blog post.
In een commentaar op The Sandbox’s enorme stijging van het verkoopvolume van NFT-grond, vertelde Yat Siu de voorzitter en mede-oprichter van Sandbox’s moederbedrijf Animoca Brands, dat:
“De rebranding van Facebook naar Meta veroorzaakte een kettingreactie van andere bedrijven die niet in Web3 zitten. Bedrijven, waaronder Microsoft, kondigden hun Metaverse strategieën aan en creëerde massale belangstelling en bewustwording.”
Het artikel Voor $106M aan Metaverse grond verkocht vorige week verscheen als eerst op CurrentCrypto.nl.