Crypto Insiders geeft een uniek aanbod met een nieuwe serie artikelen genaamd ‘Voor ‘t zelfde geld’. Hierin interviewen wij onze crypto coaches, analisten en andere crypto fanaten over hun standpunt in de markt. Deze keer spreken wij Michiel Ipenburg, maker van SocialBlox.
Ipenburg mocht vorige week zijn social media plaform SocialBlox presenteren aan de wereld. Hij stond met een stand op de Blockchain Expo World Series in Londen, waar hij veel positieve reacties kreeg van grootgewichten in de blockchainmarkt.
Afbeelding 1: Ethan Pierce, mede-spreker op de Blockchain Expo World Series in Londen, Michiel Ipenburg, bedenker van SocialBlox en Victoria van Construction Blockchain Consortium.
SocialBlox werd hier zelfs gevolgd door internationale podcast Evening Standard – uit de keuze van ongeveer honderd bedrijven – om ze vervolgens te dopen tot ‘Facebook killer’. “Op de expo stonden rijen dik van mensen die wachtten op om met ons in gesprek te gaan”, zegt Ipenburg. “Een aantal sprekers op de expo werden met de grond gelijk gemaakt, terwijl SocialBlox met enthousiasme werd ontvangen.”
De hype
“Social coins, in de breedste zin van het woord, lijken hét nieuwe ding te worden”, zegt Ipenburg. Hij zag vooral op de tweede dag van de expo dat community’s achter social coins in opmars zijn. “Goede voorbeelden hiervan zijn Chilliz (CHZ) en voetbaltokens, waarbij holders een bepaald stemrecht krijgen over belangrijke beslissingen.”
Door dit soort sociale platformen veranderen niet alleen de voetbalwereld, maar ook de sociale media. Door social tokens wordt de social media een compleet nieuw concept. Op Facebook en andere social media is iedereen overgelaten aan wat gebruikers zelf willen posten, maar dat is bijvoorbeeld anders met SocialBlox. Op dit platform kunnen mensen zelf de leiding nemen over welke content er wordt gemaakt.
“Je ziet duidelijk dat content on demand aan het groeien is”, zegt Ipenburg. “Als je het mij vraagt, denk ik oprecht dat dit de nieuwe hype kan worden. We hebben de non-fungible tokens (NFT’s) gehad, waarbij iemand een digitaal kunstwerk kan bezitten. Er waren heel veel mensen die meteen het nut van NFT’s snapte en daar geld mee verdienden.”
SocialBlox is er juist voor de content creators, die door middel van het platform nieuwe mogelijkheden krijgen om te verdienen met het content. Door middel van een voorwaardelijke transactie kunnen andere gebruikers hun uitdagen om unieke en leuke content te maken,
zegt Ipenburg.
Token sale
Ipenburg houdt drie verschillende token-sales voor SocialBlox-tokens (SBLX). De eerste ronde van SocialBlox’ token sale is onlangs gesloten. “Binnen hele korte termijn gaan we de volgende ronde van de token sale starten. Dit wordt de tweede ronde van totaal drie sales.”
In deze ronde zullen tokens de deur uitgaan voor een prijs tussen 0,0013 USDT en 0,0018 USDT. Het verschil in prijs ligt er puur aan hoelang kopers de SocialBlox-tokens willen vergrendelen.
Ipenburg kan, naast de tweede ronde van de token sale, ook loslaten dat SocialBlox contact heeft met een exchange. Ben je geïnteresseerd in de volgende SocialBlox-updates? Kijk dan op www.socialblox.io en op hun Telegram kanaal. Wanneer er meer bekend is over de exchange en de tweede token sale, wordt dat hier bekend gemaakt.
The post Analyse: Voor ’t zelfde geld: Worden social coins de nieuwe NFT’s
appeared first on Crypto-Insiders.