De crypto-ruimte noteerde in 2021 zijn beste jaar ooit. De groei van de cryptomarkt kan is te danken aan de opkomst van crypto-trends en innovatie, maar ook aan degenen die hen ondersteunen en een platform geven. Binance, een toonaangevend cryptocurrency-platform, presteerde met zijn Binance NFT marktplaats op dit gebied beter dan diverse andere platforms op de markt.
Binance NFT marktplaats
De belangrijkste hoogtepunten die leidden tot de enorme groei in de crypto ruimte waren de prijsrally van Bitcoin, de opkomst van NFT’s & DeFi, de adoptie van Bitcoin door El Salvador, en de heropleving van DAO’s door ConstitutionDAO.
Non-Fungible Tokens bewezen aan de wereld dat blockchain technologie echt in staat was om alle industrieën te ontwrichten en niet alleen de financiële. Veel NFT marktplaatsen zagen kunstenaars en verzamelaars massaal toestromen om deel uit te maken van de digitale kunstmarkt. De rage zorgde voor miljoenen transacties tussen kunstenaars, verzamelaars, gamers en andere actoren.
Nadat Binance zich realiseerde welke impact NFT’s op het ecosysteem konden hebben, besloot het platform in juni 2021 een creator-first Binance NFT-marktplaats te lanceren. Het doel van dit platform is de waarde van de creator te maximaliseren.
Sindsdien is het Binance NFT marktplaats uitgegroeid tot een van ’s werelds meest populaire gecureerde NFT-marktplaatsen, waar echt een enkele deur wordt gecreëerd voor verzamelaars, kunstenaars, gamers en crypto-enthousiastelingen.
Top positie Binance NFT marktplaats
Het platform van Binance steeg naar de top dankzij zijn constante inspanningen om zijn Binance NFT marktplaats zo gebruiksvriendelijk en haalbaar mogelijk te maken. Een resultaat van niet alleen zijn eigen input maar ook die van de gebruikers.
De Binance NFT marktplaats baande een pad voor de makers om zich uit te drukken door onder andere de introductie van een makersprofiel en verzamelingspagina’s. Het begon ook met ranking boards, betere indexen, en beval een collectie sectie aan om kunst en kunstenaars te promoten.
Door zichzelf te plaatsen tussen de top NFT marktplaatsen, zag het platform samenwerkingen met gerenommeerde merken die fungeerden als een museum voor een aantal opmerkelijke NFT’s. Dit omvatte stukken van Da Vinci en Van Gogh uit het State Hermitage Museum, digitale mode kunst van Vogue Singapore, Jimmy Choo, en Balmain Parijs.
Als kers op de taart namen ook beroemdheden uit verschillende disciplines deel aan de show, waaronder Alessandro Del Piero, Michael Owen en Lewis Capaldi.
Binance biedt meer dan alleen een NFT marktplaats
Hoewel Binance al zijn inspanningen heeft gestoken in het creëren van een betere marktplaats voor NFT’s, hield het werk daar niet op. De Binance NFT marktplaats ondernam stappen om het voor alle crypto-enthousiastelingen een leuke en gedenkwaardige reis te maken.
Dit deed Binance door de allereerste NFT mystery box te lanceren. Dit initiatief kreeg zoveel tractie dat de Binance NFT marktplaats meer dan een miljoen boxen verkocht terwijl het meer dan $360 miljoen aan handelsvolume in zijn verkoop registreerde.
Bovendien was de Binance NFT marktplaats een van de eersten in de crypto-wereld die het potentieel van gaming NFT’s onderkende. Om de groei van de markt te bevorderen, lanceerde Binance Initial Game Offerings [IGO].
Ook slaagde Binance erin d om samen te werken met meer dan 60 gaming projecten en noteerde meer dan een miljoen gaming NFT’s. Als resultaat noteerde het platform een totaal van $188 miljoen in handelsvolume van IGO drops en bereikte een ATH van $40 miljoen in handelsvolume voor IGO’s in een maand. Het platform zag ook zijn hoogst verkochte gaming NFT op bijna $ 2 miljoen.
NFT for Good: Teruggeven aan de samenleving
Wat de Binance NFT marktplaats onderscheidt van de rest is zijn inzet om terug te geven aan de samenleving. Sinds de lancering heeft Binance zich toegelegd op het leveren van een bijdrage aan de samenleving met Binance Charity. Zo werkte het platform samen met verschillende non-profitorganisaties en NGO’s. Ook deze keer werd een inspanning gedaan om terug te geven.
Daarom lanceerde Binance de ‘NFT for Good’-sectie op haar Binance NFT marktplaats. Dit is de allereerste charitatieve NFT-collectie. Het goede doel registreerde de deelname van drie invloedrijke mensen – Jon Burgerman, Ronald Kuang, en ATTA. Alles bij elkaar brachten de inzamelingen een totaal van 65000 BUSD op, waarbij de opbrengst naar kinderen in nood ging.
Daarnaast heeft de Binance NFT martkplaats samengewerkt met Djimon Housou en Laolu om ‘Time to Heal’ NFT te lanceren. Een deel van het geld dat wordt opgehaald met de NFT gaat naar de Djimon Hounsou Foundation. Dit is een non-profitorganisatie die strijdt tegen moderne slavernij en mensenhandel.
Na dit alles is Binance nog lang niet klaar met zijn NFT reis. Het platform heeft al de stappen uiteengezet die het zou nemen om meer groei van de NFT ruimte aan te moedigen dit komende jaar. Een van de belangrijkste stappen is de upgrade van de Binance NFT marktplaats voor on-chain transacties.
Disclaimer: Dit artikel biedt informatie voor educatieve doeleinden. Crypto-inzichten.nl biedt geen advies- of brokersdiensten aan, noch beveelt het specifieke investeringen aan, inclusief aandelen, effecten of cryptocurrencies.
The post Analyse: Zo gaat Binance NFT marktplaats de NFT metaverse een indrukwekkende boost geven
appeared first on crypto inzichten