Weer voetbalclub in crypto headlines, deze keer de bekende Juventus-voetbalclub, heeft een samenwerking aangekondigd met het fan-engagementplatform Socios.com om de “Juventus Official Fan Token” te lanceren.
De club, die over meer dan 340 miljoen supporters wereldwijd beschikt, zegt in een verklaring op haar website dat het token deel uitmaakt van de evolutie van een wereldwijde strategie voor fanbetrokkenheid.
De club hoopt dat het token het wereldwijde publiek zal helpen uitbreiden door fans dichter bij elkaar te brengen. Het heeft een wereldwijde digitale fanbase van meer dan 60 miljoen via social-mediaplatforms.
Er word gezegd dat de token fans in staat zal stellen om te communiceren via een mobiel stemmings- en pollingplatform waarmee de stemmen van supporters gehoord kunnen worden en een persoonlijke band tussen de club en fans ontstaat.
Supporters krijgen de kans om ‘Juventus Official Fan Tokens’ aan te schaffen via een innovatief schema dat bekendstaat als een FET (fan token offering). Socios.com streeft ernaar het token al in het eerste kwartaal van 2019 vrij te geven. De uventus Official Fan Token is alleen beschikbaar via Socios.com en kan worden verhandeld tegen het native token van het platform.
Onlangs heeft de Braziliaanse Série B-club Avaí Futebol Clube plannen aangekondigd om een eerste muntenaanbod (ICO) uit te voeren om US $ 20 miljoen bijeen te brengen, terwijl de Franse club Paris Saint-Germain ook een FTO doorzoekt via het Socios.com-platform.